Inspiriert durch Onkel Vader's alseits beliebten Würgegriff und dessen Umsetzung in den Jedi-Knight-Computerspielen habe ich mal versucht, daraus eine Invocation zu basteln.
Da mir ersticken als Regelmechanik ein bißchen krass erschien habe ich mich für Grappling analog zu
Telekinesis entschieden.
Hier der erste Entwurf:
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Arbeitstitel:
Dark One's Deadly GraspRange: short (25' +5' per 2 levels)
Grade: greater invocation (5th level)
Target: one creature or object
Duration: concentration
SR: yes
You project a telecinetic force at the target creature to crush it, choke it, immobilize it or hurl it around. You effectively grapple the target (similar to a
telekinesis spell); for all grapple checks and atack rolls, you use your caster level plus your CHA modifier instead of your BAB and STR or DEX modifier. For all size-related purposes, treat this invocation's effect as medium-sized.
If you establish a hold, you may move the target by 5' and deal damage (lethal or non-lethal) equal to 1d6 plus your CHA modifier. The target is considered grappling, but you are not.
During each round you concentrate on this invocation, you make another grapple check against the target to damage, move (30', only the target moves) or pin it; or to use a light weapon it is holding against it. You have all the usual options against a pinned target. Moving the target against a solid obstacle deals it 1d6 of damage per 10' moved. As a telekinetic effect, the
Dark One's Deadly Grasp can move its target vertically (and hold it there until the invocation ends) regardles of whether it or you have any means of flying or levitation.
During its turn, the target may use all grappling options except damaging you, pinning you or use a weapon you are holding against you. If the target tries to move, it can only move itself, not you; and if you have lifted it off the ground, it must have a means of flying to move. If your target is pinned, it must break the pin first, as usual.
The
Dark One's Deadly Grasp ends if you cease concentrating, if the distance between the target and you ever exceeds the maximum distance of this invocation or the target successfully escapes the grapple. If the target is in the air at this time, it falls.
This invocation can move and manipulate objects weighing up to one pound per caster level in the same way as
mage hand and
open/close.
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Ziel soll es sein, daß man eine Zielkreatur damit telekinetisch verwunden (darstellbar u.a. als würgen) oder durch die Gegend schleudern kann (gegen eine Wand klatschen oder in ein Loch fallen lassen inklusive). Beides ist im Wesentlichen ja über die Grappling-Regeln realisierbar. Als Nebenwirkung kann man damit auch kleine Objekte manipulieren; das sollte zu dem Zeitpunkt, wo diese INvocation ins Spiel kommt, keinen schwerwiegenden spieltechnischen Effekt haben.
Wichtigste Fragen:
- Ist das als Greater Invocation OK oder sollte es besser eine Dark Invocation sein?
- Wie sieht es im Vergleich zu Chilling Tentacles aus?
- Sollte vielleicht eine Ranged Touch Attack mit 'rein um nicht alle Grappling-Verteidigungen außer Freedom of Movement zu killen?
- Ist es regeltechnisch halbwegs verständlich?
- Gibt es irgendwelche Mißbrauchsmöglichkeiten?
- Und wenn noch jemand eine gute Idee für einen stilvollen Namen hat - her damit!
Edit: Korrektur der Wirkungsdauer gemäß Taled's Vorschlag.
Bis bald;
Darastin