Autor Thema: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom  (Gelesen 5181 mal)

Beschreibung: Piloten anwesend?

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Kilamar

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War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
« am: 11. April 2013, 17:35:50 »
Mich interessiert ob jemand von Euch War Thunder spielt?

Dabei handelt um einen Free-to-Play Titel bei dem man mit Flugzeugen gegeneinander antritt. Das Spiel ist bisher in der Beta und soll später auch Panzer (ähnlich World of Tanks) und Schiffe beinhalten.

War Thunder

Gameplay auf Youtube (meiner Meinung nach müsste man dem Mann was zahlen, der macht gute Werbung für das Spiel)

Die meisten Spieler nutzen den Arcade Modus, der jetzt nicht sonderlich realistisches Flugverhalten bietet, aber in dem alle Flugzeuge einfach zu steuern sind, sogar mit Maus. Es gibt auch realistischere Modi bei denen man aber schon einiges Geschick beweisen muss.
Mir macht es jedenfalls großen Spaß und es besteht keine Notwendigkeit Geld auszugeben.
Wer jedoch nach zwei Wochen noch immer Spaß an dem Spiel hat, würde ich schon empfehlen etwas Geld zu investieren, um das Spiel zu unterstützen und den Fortschritt etwas zu beschleunigen.
Nach bisherigen Angaben soll jeglicher erspielter Fortschritt mit in die fertige Version übernommen werden. Bei über einer Millionen erstellter Accounts und bei einem Anteil von 60%+ der aktiven Spieler, die Geld für das Spiel ausgegeben haben, kann man auch davon ausgehen das sie dabei bleiben.

Kilamar

« Letzte Änderung: 26. August 2013, 10:40:26 von Kilamar »

Fabius Maximus

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War Thunder
« Antwort #1 am: 13. April 2013, 09:52:55 »
Sieht interessant aus. Vielleicht sollte ich mal meinen Joystick abstauben (Maussteuerung für Flugzeuge geht gar nicht).
Stolzes Mitglied der Psionik-Liga.

Kilamar

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War Thunder
« Antwort #2 am: 13. April 2013, 11:20:39 »
Im Arcade Modus funktioniert das allerdings sehr gut. Nach Aussage einiger Joystick Nutzer sogar besser als mit Joystick, da die Steuerung mit Maus exakter sein soll.
Man muss sich das so vorstellen das man mit der Maus nur zeigt wo man hin will, die eigentliche Steuerung übernimmt die Software.
In den realistischen Modi ist allerdings eindeutig ein Joystick vorzuziehen.

Kilamar

Fabius Maximus

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War Thunder
« Antwort #3 am: 15. April 2013, 15:21:33 »
Mag sein. Aber ich müsste die grobe Steuerung mit der linken Hand auf der Tastatur übernehmen. Das ist zu viel Feinkontrolle für meine schwache Hand.

Ich werds vielleicht mal ausprobieren.
Stolzes Mitglied der Psionik-Liga.

Fabius Maximus

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War Thunder
« Antwort #4 am: 20. April 2013, 22:34:17 »
Okay, ich bin jetzt Stufe 4. Joystick geht gar nicht, das hat Gaijin völlig verkorkst, selbst bei realistischem Flugmodell. Wenn ich den Stick nach hinten ziehe, will ich auch mein Flugzeug in die Richtung fliegen haben, und nicht, dass es wieder zurückschnappt.

Die Maussteuerung funktioniert überraschend gut. Allerdings muss die Ingame-Ökonomie wohl überarbeitet werden, damit sich das Fliegen auch lohnt.
Stolzes Mitglied der Psionik-Liga.

Kilamar

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War Thunder
« Antwort #5 am: 21. April 2013, 01:15:52 »
Beim Joystick musst Du wahrscheinlich den Flugassistenten ausstellen, da der das Flugzeug immer auf den Zielkreis steuert.

Die momentane Ökonomie macht es schwierig die stärkeren Flieger zu kaufen.
Ich selber fliege noch Tier 5 Flugzeuge. Allerdings ändert sich das Spiel später nicht wesentlich (mit Ausnahme wohl der Jets). Hat man selbst stärkere Flieger, haben die anderen auch welche. Mit Tier 5 hat man Flugzeuge für alle Aufgaben (Jagdflugzeuge, Bomber, Torpedoflugzeuge) und kann sich damit auf jeder Karte nützlich machen.
So lange einem das Spiel Spaß macht, reicht der Bereich auch aus.
Ich selber werde jetzt wohl alle Nationen auf diese Stufe bringen und erst dann für Tier 6-7 mit den Deutschen sparen. Ich denke für eine Runderneuerung meiner Staffel inklusiver aller Upgrades dürfte ich wohl etwas mehr als ne Millionen Silber brauchen. Das dauert also noch ein wenig.

Kilamar

Fabius Maximus

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War Thunder
« Antwort #6 am: 21. April 2013, 15:51:53 »
Beim Joystick musst Du wahrscheinlich den Flugassistenten ausstellen, da der das Flugzeug immer auf den Zielkreis steuert.

Soweit ich das gesehen habe, geht das nur, wenn man auf die realistischste Steuerungsoption umstellt. So wahnsinnig detailverliebt bin ich dann aber doch nicht.
Stolzes Mitglied der Psionik-Liga.

Kilamar

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War Thunder
« Antwort #7 am: 21. April 2013, 16:48:19 »
Das Flugverhalten richtet sich aber nicht nach der Steuerung, sondern nach dem Spielmodus, den Du wählst.

Kilamar

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War Thunder 1.31
« Antwort #8 am: 11. Juni 2013, 12:35:50 »
Patch 1.31 (3GB) ging heute online.
Es gibt bessere Flugmodelle und einen kleinen Premiumflieger als Geschenk.
Das neue Oekonomiemodell (niedregere  Preise fuer Flieger) ist leider noch nicht online.

Mehr dazu spaeter

Kilamar

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War Thunder 1.31
« Antwort #9 am: 11. Juni 2013, 17:47:43 »
Da der Patch etwas größer ist und ich noch nicht spielen konnte, hier die Patch Info:

Zitat
Squadrons

Squadrons are in-game integration of players, designed for joint combat, participation in tournaments and viewing of squadron statistics. The squadrons are designed to unite players under the same tag and title. Members of a Squadron - are brothers in arms who fight side by side, together they share the bitterness of defeat and glory of victory!

You can create your squadron with a unique name, tag and motto. Squadron names can consist of Latin symbols or numbers of 1 to 5 symbols. The maximum number of people in the squadron at the moment is 128. The cost of creating a squadron is 2500 gold eagles. You can monitor the effectiveness of your Squadron  in a special record table.

Attention! Squadrons are temoprarily unavailable for preliminary registration of existing squadrons. All Squadron features will be available to all players within 2 days after the Update Release.


Integration with Facebook and Twitch.tv

Facebook will allow players to share screenshots, end of the battle windows, display their new rank etc. A functional Twitch.tv account will allow players to share videos of their fights directly in real time.

 
New Tutorials

The Tutorial’s have been completely redesigned. Now it’s even easier for beginners to learn to shoot, bomb and dogfight!


 
Play with your friends

Now you can invite your friends for a game of War Thunder with special in-game functionality.

Those signing up will receive an additional 50 eagles at the first entry to the game!

For every friend you get to invite via your account:

You will receive:

50,000 silver lions, when a friend reaches Rank 5 in any country.
100 golden eagles when one reaches rank 10 in any country.
500 golden eagles when one reaches Rank 20 in any country
The unique extra crew slot in each country if 10 friends that you have introduced have all reached rank 10.
As well as additional rewards if a guest buys Eagles!

Wen darf ich einladen?
 
New maps for Arcade

Top of the World

Arctic - dazzling snowy landscapes and a variety of targets: pillboxes, artillery, armoured columns and ships. You will be engaging the enemy in a dynamic battle over the "top of the world."

Cliffed Coast

Ireland - sharp closely spaced high cliffs - a great place to play cat and mouse. You will perform incredible maneuvers that will help throw off the enemy on your six by creating an obstacle course for him to pursue you.

Zhengzhou - Historical Battles (Custom Battles only at the moment)

April 14, 1944 of the 12th Japanese Army of the Northern Front launched an offensive against Chinese troops of the 1st Military District (BP) in the direction of Zhengzhou, Tsyueshan, breaking through the Chinese defence by armoured vehicles. Thus was the beginning of the Beijing-Hankousskoy operation, a day later they moved toward the 11th Army of the Central Front of the District of Xinyang, on the offensive against the 5th Chinese BP to surround the Chinese group in the valley of the Huai River. participating in this operation in the main areas was 148,000 Japanese soldiers and officers. The attack was successfully completed by May 9. Parts of the two armies joined in the town of Tsyueshan. During the operation, the Japanese had captured the strategically important city of Zhengzhou (April 19) and Luoyang (25 May). In the hands of the Japanese was a large part of the province of Henan and the entire railway line from Beijing to Hankou.

New aircraft

USA

P-36A
R-36C
XP-50 (premium)
XP-55 (premium)

USSR

I-15bis
MiG-3-15
LaGG-3-66
La-7B-20
Yak-15P
Yak-15
Yak-9P

Japan

Ki-45 ko Toryu
Ki-45 otsu Toryu
Ki-45 tei Toryu
Ki-45 hei Toryu

Added New Premium Level 1 aircraft:

USA - Thach's F2A-1 Buffalo;
Germany - Marcolin's CR.42CN ;
USSR - Zhukovsky's I-153-M62 ;
Britain - Tuck's Gladiator Mk.II;
Japan - Hagiri's A5M4 .

You will receive one of these aircraft in your first battle for that country.(One free aircraft only)

Choose carefully your first battle!

Interface

The new interactive background hangar for your aircraft. Now all your planes are located right on the runway.

    Added the display of the cause of death of your aircraft;
    The "Save username and password" in the login window is now divided into two separate fields;
    Added three new variants of the login window background and loading;
    slightly redesigned colour scheme of in-game interface;
    Complete redesign of the debriefing panel, it is now more informative and colourful;
    Reworked Pilot Card;
    Completely changed the tab "Achievements" and "Awards";
    The decal application interface has been re-designed to be more user friendly. Now all the decals are in one place;
    Game options Menu - added "Community" with the settings for Facebook and Twitch.tv;
    Changed the icons indicating the current bonuses and promotions.
    Changed the color of the text when displaying events in battle. Now, the message text will be displayed pale blue when shooting down the enemy and pale red - an ally instead of white, as before;

Graphics

    Changed the calculation of shadows, increased their effective resolution;
    Added effect lens flare;
    Added effect of SSAO (approximate global illumination simulation technology) for quality settings;
    Improved lighting model for aircraft;
    Improved support for 3D Vision;
    Improved game performance in the all Higher Settings (except for ATI cards with the old drivers and ATI graphics cards to 4800 series);
    Changed calculation and rendering of clouds. Clouds now intersect with the terrain without visual artifacts;
    Fixed animation of tailhook hook on the the F4U;
    Fixed display of slats on some aircraft;
    Fixed display of torpedoes in the hangar.

Sound

    New voices for voice commands in English, French, Spanish and Italian added;

    New sounds for the new hangar and debriefing window

    New voicework for tutorials (Russian and English)

Game

    Added air raid siren on airfields;
    Added cockpit for dive bomber Pe-2-1;
    Fixed behavior of the AI ​​bombers on missions;
    Fixed inability to complete the mission Battle of Solomon Islands;
    Improved collision detection on contact with the surfaces of the aircraft;
    Fixed wandering planes on moving aircraft carriers;
    Added modification for the bomber crews of the United States and Britain: splinter-proof vests;
    Improved synchronization with the server for aircraft;

    Improved movement of ground vehicles in a formation while moving on the roads;
    Added additional fuel filling (MW50, GM1, NO2, WM) on the ground;

    Improved behavior of bombs, rockets and torpedoes in the air, they now behave more realistically;
    Fixed a bug that caused the random movement of a Torpedo after launch.
    Configured tension of arrestor wires on aircraft carriers, the hooking has become more realistic;
    Fixed a bug which resulted in the aircraft severely shaking and jumping up and down on moving aircraft carriers, which gave various random movement.
    Fixed incorrect bomb bounce (when uding delayed detonation on some of the bridges;
    Improved calculation of the frictional forces, when braking and taxiing over rough terrain.

    Rank  of Yak-3 raised from 9 th to 10 th;
    Rank of La-7 lowered from 14th to 12th;
    Rank of La-5 FN lowered from 11 th to 9 th;
    Rank of A6M2-N lowered from 4 to 3;
    Rank of Ki-49-IIb raised from 7 th to 8 th;
    Rank of Ki-49-IIb / late increased from 7 th to 9 th;

    Added mountable suspension modification kits for weapons R5 Bf.109G-6, Bf.109G-10, Bf.109K-4;
    Abilty to mount through modification of motor gun MK 108 Bf.109G-10;
    Added MGFFM gun for the following aircraft: Bf-110C4, Do-217E4 (turret version);
    Posted bomb armament for the F-86A-5 Sabre, in the form of 2-under-wing 500-pound bombs;
    Added bomb load for Do.217N-1 - 8 bombs sc50;
    For IL-10 added bomb load of 2-250kg bombs FAB-250;
    For the Yak-9P added mountable modification motor gun: NA-23 and H-37 (23 mm and 37 mm, respectively);
    For BK-37 cannon added a new ammo rack option - "To engage aerial targets";
    Machine gun type 92, type 89, type 97 to change the default ammo racks (part of general purpose bullets replaced by special);
    For aircraft, armed with guns and ShVAK Hispano, added options for racks with an increased number of tracers (every second and every third, respectively);
    The redesigned mechanism for information conversion rate of weapons in the arcade fighting (the old values ​​are reset to the default value of 400 meters);
    Added increase in the spread of shells as increasing the length of the burst of heavy automatic cannon;
    Reduced the xhance of large-caliber automatic guns jamming when firing long bursts;
    Improved visibility of tracers on caliber 7 mm, 12 mm and 20 mm;
    Refined ballistics, loss of penetration and damage to the caliber of the bullets and shells 7.5-7.92 mm, 12.7-13 mm and 20-23 mm;
    Redesigned high-explosive and fragmentation effect for all shells and bullets;
    Improved effect of explosive and incendiary bullets on the aircraft skin;
    Fixed position of the effect of the shot on the MiG-9;
    Implemented simulation time delay fuses (projectile after charging may take some distance from the trigger and go deep into the design of the aircraft);

 

    Fixed number of rounds to 20-mm cannon Bf-109G10 from 150 to 200;
    Fixed a number of shells for the guns of La-7 from 150 to 170 on the trunk;
    For LaGG-3 series 35 and 66 to change the amount of cartridges and shells: from 500 to 200 for a machine gun UBS and from 120 to 150 for the gun ShVAK.
    Fixed amount of ammunition for the machine guns MG 131 turret on the aircraft Me-410a-1, Me-410a-1 u2, Me-410a-1 u4 from 450 to 500 rounds per gun;
    Fixed number of rounds on two foreign exchange guns MG 151/20 on an airplane Me-410a-1 u2 from 230 to 250 rounds per gun;
    Changed the number of cartridges on a plane P-40 until you have 240/291/312 rounds per gun;
    Fixed turret on the aircraft Ju-87D3/D5/G1/G2, MG17 machine gun replaced by coaxial MG-81 machine guns
    Fixed a bug in the aircraft armament Er-2 with turret Lu2B M105 machine gun in the bottom hatch install corrected to collar;
    On the MiG-9, MiG-15 NS-37 cannon replaced by Guns N-37D;


Changes in DM

    Reworked dynamic damage model of aircraft;
    Reworked damage system: Liquid and air cooling;
    Refined materials design elements and components, specified strength of the various elements of the design;
    Refined work of fire prevention systems on the aircraft (charging neutral gases, self-sealing tanks, etc.);
    Reworked system fires, increasing the probability of fire fighting shifted toward higher velocities, the probability of extinction at high speeds enhanced;
    Fixed a bug where some of the planes could continue a long flight with no visible damage in the presence of a fire.

Other Changes

    Error in  Do.217J and Do.217N1 planes description fixed (cannon ammo capacity was wrong)
    OS2U plane description error fixed
    Error that lead to random positioning of  aiming reticule in Historical Battles is fixed

Changes in FM

list of updated FMs here
« Letzte Änderung: 11. Juni 2013, 17:49:30 von Kilamar »

ElMorte

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War Thunder
« Antwort #10 am: 11. Juni 2013, 18:20:41 »
Ich bin schon dabei.

Also leider keine free Eagles :D

Irgendwie enttäuscht mich die Me109. So drauf gefreut...

Spiele nun lieber Amis mit der P40 (auch wenn die sich wie ein Stein fliegt) und die P39
This is not war, this is pest control.

- Dalek Sec

Kilamar

  • Mitglied
War Thunder 1.31
« Antwort #11 am: 11. Juni 2013, 22:23:29 »
Die BF 109 ist schon sehr gut. Die hat wenigstens Dampf. Und wenn Dir die P40 und P39 gefallen, dann gefällt Dir ja auch der entsprechende Flugstil. Wobei die Aircobra natürlich ein bischen mehr Schlagkraft hat.

Wer sich mit über den unten stehen Link anmeldet, bekommt übrigends 50 Gold.

http://warthunder.com/en/registration?r=4120216


Und wer noch etwas Motivation braucht:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5BWqTXoNjtQ
« Letzte Änderung: 11. Juni 2013, 22:25:06 von Kilamar »

Fabius Maximus

  • Mitglied
War Thunder
« Antwort #12 am: 11. Juni 2013, 22:51:23 »
Ich bin schon dabei.

Also leider keine free Eagles :D

Irgendwie enttäuscht mich die Me109. So drauf gefreut...

Spiele nun lieber Amis mit der P40 (auch wenn die sich wie ein Stein fliegt) und die P39

Warte, bis Du die P36 fliegst. Dagegen ist die P40 ein Leichtgewicht.
Stolzes Mitglied der Psionik-Liga.

Kilamar

  • Mitglied
War Thunder 1.31
« Antwort #13 am: 11. Juni 2013, 23:13:31 »
Wirklich beweglich ist sie nicht, wobei ich noch keine Upgrades habe.
Allerdings nimmt das Ding im Sturzflug Fahrt auf wie eine He 112. Dennoch ist die verbesserte Buffalo mit 4x 0.50cal wohl der bessere Flieger.
Trotzdem nicht schlecht.

Kilamar
« Letzte Änderung: 11. Juni 2013, 23:16:12 von Kilamar »

Fabius Maximus

  • Mitglied
War Thunder 1.31
« Antwort #14 am: 11. Juni 2013, 23:39:48 »
Wirklich beweglich ist sie nicht, wobei ich noch keine Upgrades habe.
Allerdings nimmt das Ding im Sturzflug Fahrt auf wie eine He 112. Dennoch ist die verbesserte Buffalo mit 4x 0.50cal wohl der bessere Flieger.
Trotzdem nicht schlecht.

Kilamar

Wenn Du im Sturzflug nicht maneuvrieren kannst, ist die Geschwindigkeit nicht wirklich von Vorteil.

Haben sie eigentlich den Bug im Airframe-Upgrade der P40 behoben? Das Ruder bewegte sich kaum, wenn man das installiert hatte.
Stolzes Mitglied der Psionik-Liga.