Autor Thema: Bloodgolem  (Gelesen 1652 mal)

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Gast_Jilocasin

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Bloodgolem
« am: 27. Juli 2005, 11:55:51 »
 Aufmerksam bin ich auf diesen Artikel geworden:
http://www.wizards.com/dnd/article.asp?x=fr/pg20020731x' target='_blank'>Blood Golem

Leider ist der Kollege hier noch 3.0.
Was würdet ihr ihm für eine DR geben und noch alles ändern, damit er 3.5 kompatibel wird?

Gast_Jilocasin

  • Gast
Bloodgolem
« Antwort #1 am: 27. Juli 2005, 12:32:04 »
 hmmm, da bin ich wohl selbst schneller als der Rest der Runde  :D
hab in der Zwischenzeit Feintuning betrieben. Meint ihr, man kann den so lassen?

Blood Golem
Large Construct
Hit Dice: 8d10 (44 hp)
Initiative: +2
Speed: 30 ft. (can't run)
AC: 21 (+2 Dex, -1 size, +10 natural), touch 11, flatfooded 19
Full Attack: 2 slams +10 melee (1d8+5 an blood drain)
Face/Reach: 5 ft. x 5 ft./10 ft.
Special Attacks: Blood drain
Special Qualities: Alternate form, blindsight, construct traits, DR 5/adamantine, magic immunity, construct traits
Saves: Fort +2, Ref +4, Will +2
Abilities: Str 20, Dex 14, Con -- , Int -- , Wis 11, Cha 1
Climate/Terrain: Any land or underground
Organization: Solitary, pair, or gang (3-4)
Challenge Rating: 7
Treasure: None
Alignment: Always Neutral
Advancement: By character class

The blood golem is a horrific creature with a vaguely humanoid shape. It appears to be built of blocks that are gelatinous in nature and filled with blood. It stands about 12 feet tall and weighs about 900 lbs.

The blood golem's figure is grossly distended -- each of its blocks look like a bloated ooze. Its limbs are long, somewhat narrow chains of blocks, and its legs are made from thick blocks, which gives them a stocky look. It has a featureless face, and its block parts all glow a deep red color. While not slow, it is not especially fast either. Blood golems do not communicate, but they can understand instructions from their creators.

COMBAT

The blood golem mindlessly follows its creator's instructions, and it does not fight with any kind of tactics. It does use its abilities to best effect, however.

Blood Drain (Su): On a successful slam attack, the golem drains blood from the target and causes 1d4 temporary Constitution damage. On each such successful attack, the Blood Golem gains 5 temporary hit points.

Alternate Form (Su): Due to their somewhat fluid state, a blood golem can assume any form that its master orders it to that is of the same size as the golem. The golem assumes only the form; it does not gain any abilities or even physical traits of the creature whose form it assumes. It retains its reddish color in any form. Each form has the same appearance of being constructed of bloody ooze blocks.

Blindsight (Ex): Blood golems can sense all foes within 40 feet as a sighted creature would. Beyond that range, they treat all targets as having total concealment.

Immunity to Magic (Ex)
A flesh golem is immune to any spell or spell-like ability that allows spell resistance. In addition, certain spells and effects function differently against the creature, as noted below.
Fire-based effects haste the golem, as the spell. The effect lasts 3 rounds and is otherwise the same as the spell.
Cold-based attacks slow the golem for the same period.
The golem gets no saving throw against any of these effects.
 

Doombrand

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Bloodgolem
« Antwort #2 am: 27. Juli 2005, 12:33:12 »
 DR 5/- oder 10/magic.

Sonst ist er doch ok!

Edit: Jo, 5/Adamant ist doch optimal.
Well, some people hate it, some people love it.<br><br>Therefore..<br><br>Balanced! :)

Duriel

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Bloodgolem
« Antwort #3 am: 27. Juli 2005, 13:38:59 »
 Zwei Änderungen durch die Größe in der 3.5 die du nicht beachtet hast:

Face/Reach: 10 ft. x 10 ft./10 ft
Bonus HP für große Konstrukte: 30HP (was sehr nett ist :))

Ansonsten stimmts wohl.

Duriel

PS: Danke für den, ich werde ihn Freitag mal ausprobieren!
PPS: Aber warum hast du seine Blindsight Fähigkeit auf 40ft gedrosselt? Absicht?

Gast_Jilocasin

  • Gast
Bloodgolem
« Antwort #4 am: 27. Juli 2005, 13:47:49 »
 danke für die Hilfestellung...

@ Duriel
ich brauch den sogar schon für Morgen!
Wollte eigentlich erst einen Lehm Golem entsprechend anpassen, aber der hier ist viel stimmiger.
Zur Location passt er auch wie die Faust aufs Auge:
Die Gruppe ist grad in einem unterirdischen Dungeon mit einen Tempel am Fusse eines Pits, deren Wände mit Totenschädel voll gespickt sind, aus deren Öffnung sich Sturzbäche von Blut in einen See entleeren. Im Tempel selbst gibt es einen Schrein mit eben diesem Wächtergolem, der als Unterstützung eines Klerikers "herbeigerufen" wird  :akuma:  :D  

Gast_Jilocasin

  • Gast
Bloodgolem
« Antwort #5 am: 27. Juli 2005, 13:58:02 »
 
Zitat
PPS: Aber warum hast du seine Blindsight Fähigkeit auf 40ft gedrosselt? Absicht?

Ja, 40 ft sind ausreichend, denk ich.
Andernseits ist das für seine Größe schon etwas mickrig...werd ich mir mal durch den Kopf gehen lassen

Jilocasin

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Bloodgolem
« Antwort #6 am: 29. Juli 2005, 00:37:47 »
 Hui. Nach dem heutigen Spielabend muss ich sagen...der ging ab wie ein Schnitzel!
Der Hexenmeister, der ihn dummerweise mit Feuer gehasted hat, hat auch ziemlich dumm geschaut, als er sich mit Unsichtbarkeit in Sicherheit wiegte. Ende des Liedes: Hexenmeister wurde mit 3 Schlägen in das Reich Kelemvors geprügelt  :blink:
 
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