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Miniaturenspiele, Tabletops, Brettspiele & Sonstige Spiele => PC-Games, Konsolenspiele und MMORPGs => Thema gestartet von: Kilamar am 11. April 2013, 17:35:50

Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Kilamar am 11. April 2013, 17:35:50
Mich interessiert ob jemand von Euch War Thunder spielt?

Dabei handelt um einen Free-to-Play Titel bei dem man mit Flugzeugen gegeneinander antritt. Das Spiel ist bisher in der Beta und soll später auch Panzer (ähnlich World of Tanks) und Schiffe beinhalten.

War Thunder (http://warthunder.com/)

Gameplay auf Youtube (http://www.youtube.com/user/BohemianEagle?feature=watch) (meiner Meinung nach müsste man dem Mann was zahlen, der macht gute Werbung für das Spiel)

Die meisten Spieler nutzen den Arcade Modus, der jetzt nicht sonderlich realistisches Flugverhalten bietet, aber in dem alle Flugzeuge einfach zu steuern sind, sogar mit Maus. Es gibt auch realistischere Modi bei denen man aber schon einiges Geschick beweisen muss.
Mir macht es jedenfalls großen Spaß und es besteht keine Notwendigkeit Geld auszugeben.
Wer jedoch nach zwei Wochen noch immer Spaß an dem Spiel hat, würde ich schon empfehlen etwas Geld zu investieren, um das Spiel zu unterstützen und den Fortschritt etwas zu beschleunigen.
Nach bisherigen Angaben soll jeglicher erspielter Fortschritt mit in die fertige Version übernommen werden. Bei über einer Millionen erstellter Accounts und bei einem Anteil von 60%+ der aktiven Spieler, die Geld für das Spiel ausgegeben haben, kann man auch davon ausgehen das sie dabei bleiben.

Kilamar

Titel: War Thunder
Beitrag von: Fabius Maximus am 13. April 2013, 09:52:55
Sieht interessant aus. Vielleicht sollte ich mal meinen Joystick abstauben (Maussteuerung für Flugzeuge geht gar nicht).
Titel: War Thunder
Beitrag von: Kilamar am 13. April 2013, 11:20:39
Im Arcade Modus funktioniert das allerdings sehr gut. Nach Aussage einiger Joystick Nutzer sogar besser als mit Joystick, da die Steuerung mit Maus exakter sein soll.
Man muss sich das so vorstellen das man mit der Maus nur zeigt wo man hin will, die eigentliche Steuerung übernimmt die Software.
In den realistischen Modi ist allerdings eindeutig ein Joystick vorzuziehen.

Kilamar
Titel: War Thunder
Beitrag von: Fabius Maximus am 15. April 2013, 15:21:33
Mag sein. Aber ich müsste die grobe Steuerung mit der linken Hand auf der Tastatur übernehmen. Das ist zu viel Feinkontrolle für meine schwache Hand.

Ich werds vielleicht mal ausprobieren.
Titel: War Thunder
Beitrag von: Fabius Maximus am 20. April 2013, 22:34:17
Okay, ich bin jetzt Stufe 4. Joystick geht gar nicht, das hat Gaijin völlig verkorkst, selbst bei realistischem Flugmodell. Wenn ich den Stick nach hinten ziehe, will ich auch mein Flugzeug in die Richtung fliegen haben, und nicht, dass es wieder zurückschnappt.

Die Maussteuerung funktioniert überraschend gut. Allerdings muss die Ingame-Ökonomie wohl überarbeitet werden, damit sich das Fliegen auch lohnt.
Titel: War Thunder
Beitrag von: Kilamar am 21. April 2013, 01:15:52
Beim Joystick musst Du wahrscheinlich den Flugassistenten ausstellen, da der das Flugzeug immer auf den Zielkreis steuert.

Die momentane Ökonomie macht es schwierig die stärkeren Flieger zu kaufen.
Ich selber fliege noch Tier 5 Flugzeuge. Allerdings ändert sich das Spiel später nicht wesentlich (mit Ausnahme wohl der Jets). Hat man selbst stärkere Flieger, haben die anderen auch welche. Mit Tier 5 hat man Flugzeuge für alle Aufgaben (Jagdflugzeuge, Bomber, Torpedoflugzeuge) und kann sich damit auf jeder Karte nützlich machen.
So lange einem das Spiel Spaß macht, reicht der Bereich auch aus.
Ich selber werde jetzt wohl alle Nationen auf diese Stufe bringen und erst dann für Tier 6-7 mit den Deutschen sparen. Ich denke für eine Runderneuerung meiner Staffel inklusiver aller Upgrades dürfte ich wohl etwas mehr als ne Millionen Silber brauchen. Das dauert also noch ein wenig.

Kilamar
Titel: War Thunder
Beitrag von: Fabius Maximus am 21. April 2013, 15:51:53
Beim Joystick musst Du wahrscheinlich den Flugassistenten ausstellen, da der das Flugzeug immer auf den Zielkreis steuert.

Soweit ich das gesehen habe, geht das nur, wenn man auf die realistischste Steuerungsoption umstellt. So wahnsinnig detailverliebt bin ich dann aber doch nicht.
Titel: War Thunder
Beitrag von: Kilamar am 21. April 2013, 16:48:19
Das Flugverhalten richtet sich aber nicht nach der Steuerung, sondern nach dem Spielmodus, den Du wählst.
Titel: War Thunder 1.31
Beitrag von: Kilamar am 11. Juni 2013, 12:35:50
Patch 1.31 (3GB) ging heute online.
Es gibt bessere Flugmodelle und einen kleinen Premiumflieger als Geschenk.
Das neue Oekonomiemodell (niedregere  Preise fuer Flieger) ist leider noch nicht online.

Mehr dazu spaeter
Titel: War Thunder 1.31
Beitrag von: Kilamar am 11. Juni 2013, 17:47:43
Da der Patch etwas größer ist und ich noch nicht spielen konnte, hier die Patch Info:

Zitat
Squadrons

Squadrons are in-game integration of players, designed for joint combat, participation in tournaments and viewing of squadron statistics. The squadrons are designed to unite players under the same tag and title. Members of a Squadron - are brothers in arms who fight side by side, together they share the bitterness of defeat and glory of victory!

You can create your squadron with a unique name, tag and motto. Squadron names can consist of Latin symbols or numbers of 1 to 5 symbols. The maximum number of people in the squadron at the moment is 128. The cost of creating a squadron is 2500 gold eagles. You can monitor the effectiveness of your Squadron  in a special record table.

Attention! Squadrons are temoprarily unavailable for preliminary registration of existing squadrons. All Squadron features will be available to all players within 2 days after the Update Release.


Integration with Facebook and Twitch.tv

Facebook will allow players to share screenshots, end of the battle windows, display their new rank etc. A functional Twitch.tv account will allow players to share videos of their fights directly in real time.

 
New Tutorials

The Tutorial’s have been completely redesigned. Now it’s even easier for beginners to learn to shoot, bomb and dogfight!


 
Play with your friends

Now you can invite your friends for a game of War Thunder with special in-game functionality.

Those signing up will receive an additional 50 eagles at the first entry to the game!

For every friend you get to invite via your account:

You will receive:

50,000 silver lions, when a friend reaches Rank 5 in any country.
100 golden eagles when one reaches rank 10 in any country.
500 golden eagles when one reaches Rank 20 in any country
The unique extra crew slot in each country if 10 friends that you have introduced have all reached rank 10.
As well as additional rewards if a guest buys Eagles!

Wen darf ich einladen?
 
New maps for Arcade

Top of the World

Arctic - dazzling snowy landscapes and a variety of targets: pillboxes, artillery, armoured columns and ships. You will be engaging the enemy in a dynamic battle over the "top of the world."

Cliffed Coast

Ireland - sharp closely spaced high cliffs - a great place to play cat and mouse. You will perform incredible maneuvers that will help throw off the enemy on your six by creating an obstacle course for him to pursue you.

Zhengzhou - Historical Battles (Custom Battles only at the moment)

April 14, 1944 of the 12th Japanese Army of the Northern Front launched an offensive against Chinese troops of the 1st Military District (BP) in the direction of Zhengzhou, Tsyueshan, breaking through the Chinese defence by armoured vehicles. Thus was the beginning of the Beijing-Hankousskoy operation, a day later they moved toward the 11th Army of the Central Front of the District of Xinyang, on the offensive against the 5th Chinese BP to surround the Chinese group in the valley of the Huai River. participating in this operation in the main areas was 148,000 Japanese soldiers and officers. The attack was successfully completed by May 9. Parts of the two armies joined in the town of Tsyueshan. During the operation, the Japanese had captured the strategically important city of Zhengzhou (April 19) and Luoyang (25 May). In the hands of the Japanese was a large part of the province of Henan and the entire railway line from Beijing to Hankou.

New aircraft

USA

P-36A
R-36C
XP-50 (premium)
XP-55 (premium)

USSR

I-15bis
MiG-3-15
LaGG-3-66
La-7B-20
Yak-15P
Yak-15
Yak-9P

Japan

Ki-45 ko Toryu
Ki-45 otsu Toryu
Ki-45 tei Toryu
Ki-45 hei Toryu

Added New Premium Level 1 aircraft:

USA - Thach's F2A-1 Buffalo;
Germany - Marcolin's CR.42CN ;
USSR - Zhukovsky's I-153-M62 ;
Britain - Tuck's Gladiator Mk.II;
Japan - Hagiri's A5M4 .

You will receive one of these aircraft in your first battle for that country.(One free aircraft only)

Choose carefully your first battle!

Interface

The new interactive background hangar for your aircraft. Now all your planes are located right on the runway.

    Added the display of the cause of death of your aircraft;
    The "Save username and password" in the login window is now divided into two separate fields;
    Added three new variants of the login window background and loading;
    slightly redesigned colour scheme of in-game interface;
    Complete redesign of the debriefing panel, it is now more informative and colourful;
    Reworked Pilot Card;
    Completely changed the tab "Achievements" and "Awards";
    The decal application interface has been re-designed to be more user friendly. Now all the decals are in one place;
    Game options Menu - added "Community" with the settings for Facebook and Twitch.tv;
    Changed the icons indicating the current bonuses and promotions.
    Changed the color of the text when displaying events in battle. Now, the message text will be displayed pale blue when shooting down the enemy and pale red - an ally instead of white, as before;

Graphics

    Changed the calculation of shadows, increased their effective resolution;
    Added effect lens flare;
    Added effect of SSAO (approximate global illumination simulation technology) for quality settings;
    Improved lighting model for aircraft;
    Improved support for 3D Vision;
    Improved game performance in the all Higher Settings (except for ATI cards with the old drivers and ATI graphics cards to 4800 series);
    Changed calculation and rendering of clouds. Clouds now intersect with the terrain without visual artifacts;
    Fixed animation of tailhook hook on the the F4U;
    Fixed display of slats on some aircraft;
    Fixed display of torpedoes in the hangar.

Sound

    New voices for voice commands in English, French, Spanish and Italian added;

    New sounds for the new hangar and debriefing window

    New voicework for tutorials (Russian and English)

Game

    Added air raid siren on airfields;
    Added cockpit for dive bomber Pe-2-1;
    Fixed behavior of the AI ​​bombers on missions;
    Fixed inability to complete the mission Battle of Solomon Islands;
    Improved collision detection on contact with the surfaces of the aircraft;
    Fixed wandering planes on moving aircraft carriers;
    Added modification for the bomber crews of the United States and Britain: splinter-proof vests;
    Improved synchronization with the server for aircraft;

    Improved movement of ground vehicles in a formation while moving on the roads;
    Added additional fuel filling (MW50, GM1, NO2, WM) on the ground;

    Improved behavior of bombs, rockets and torpedoes in the air, they now behave more realistically;
    Fixed a bug that caused the random movement of a Torpedo after launch.
    Configured tension of arrestor wires on aircraft carriers, the hooking has become more realistic;
    Fixed a bug which resulted in the aircraft severely shaking and jumping up and down on moving aircraft carriers, which gave various random movement.
    Fixed incorrect bomb bounce (when uding delayed detonation on some of the bridges;
    Improved calculation of the frictional forces, when braking and taxiing over rough terrain.

    Rank  of Yak-3 raised from 9 th to 10 th;
    Rank of La-7 lowered from 14th to 12th;
    Rank of La-5 FN lowered from 11 th to 9 th;
    Rank of A6M2-N lowered from 4 to 3;
    Rank of Ki-49-IIb raised from 7 th to 8 th;
    Rank of Ki-49-IIb / late increased from 7 th to 9 th;

    Added mountable suspension modification kits for weapons R5 Bf.109G-6, Bf.109G-10, Bf.109K-4;
    Abilty to mount through modification of motor gun MK 108 Bf.109G-10;
    Added MGFFM gun for the following aircraft: Bf-110C4, Do-217E4 (turret version);
    Posted bomb armament for the F-86A-5 Sabre, in the form of 2-under-wing 500-pound bombs;
    Added bomb load for Do.217N-1 - 8 bombs sc50;
    For IL-10 added bomb load of 2-250kg bombs FAB-250;
    For the Yak-9P added mountable modification motor gun: NA-23 and H-37 (23 mm and 37 mm, respectively);
    For BK-37 cannon added a new ammo rack option - "To engage aerial targets";
    Machine gun type 92, type 89, type 97 to change the default ammo racks (part of general purpose bullets replaced by special);
    For aircraft, armed with guns and ShVAK Hispano, added options for racks with an increased number of tracers (every second and every third, respectively);
    The redesigned mechanism for information conversion rate of weapons in the arcade fighting (the old values ​​are reset to the default value of 400 meters);
    Added increase in the spread of shells as increasing the length of the burst of heavy automatic cannon;
    Reduced the xhance of large-caliber automatic guns jamming when firing long bursts;
    Improved visibility of tracers on caliber 7 mm, 12 mm and 20 mm;
    Refined ballistics, loss of penetration and damage to the caliber of the bullets and shells 7.5-7.92 mm, 12.7-13 mm and 20-23 mm;
    Redesigned high-explosive and fragmentation effect for all shells and bullets;
    Improved effect of explosive and incendiary bullets on the aircraft skin;
    Fixed position of the effect of the shot on the MiG-9;
    Implemented simulation time delay fuses (projectile after charging may take some distance from the trigger and go deep into the design of the aircraft);

 

    Fixed number of rounds to 20-mm cannon Bf-109G10 from 150 to 200;
    Fixed a number of shells for the guns of La-7 from 150 to 170 on the trunk;
    For LaGG-3 series 35 and 66 to change the amount of cartridges and shells: from 500 to 200 for a machine gun UBS and from 120 to 150 for the gun ShVAK.
    Fixed amount of ammunition for the machine guns MG 131 turret on the aircraft Me-410a-1, Me-410a-1 u2, Me-410a-1 u4 from 450 to 500 rounds per gun;
    Fixed number of rounds on two foreign exchange guns MG 151/20 on an airplane Me-410a-1 u2 from 230 to 250 rounds per gun;
    Changed the number of cartridges on a plane P-40 until you have 240/291/312 rounds per gun;
    Fixed turret on the aircraft Ju-87D3/D5/G1/G2, MG17 machine gun replaced by coaxial MG-81 machine guns
    Fixed a bug in the aircraft armament Er-2 with turret Lu2B M105 machine gun in the bottom hatch install corrected to collar;
    On the MiG-9, MiG-15 NS-37 cannon replaced by Guns N-37D;


Changes in DM

    Reworked dynamic damage model of aircraft;
    Reworked damage system: Liquid and air cooling;
    Refined materials design elements and components, specified strength of the various elements of the design;
    Refined work of fire prevention systems on the aircraft (charging neutral gases, self-sealing tanks, etc.);
    Reworked system fires, increasing the probability of fire fighting shifted toward higher velocities, the probability of extinction at high speeds enhanced;
    Fixed a bug where some of the planes could continue a long flight with no visible damage in the presence of a fire.

Other Changes

    Error in  Do.217J and Do.217N1 planes description fixed (cannon ammo capacity was wrong)
    OS2U plane description error fixed
    Error that lead to random positioning of  aiming reticule in Historical Battles is fixed

Changes in FM

list of updated FMs here
Titel: War Thunder
Beitrag von: ElMorte am 11. Juni 2013, 18:20:41
Ich bin schon dabei.

Also leider keine free Eagles :D

Irgendwie enttäuscht mich die Me109. So drauf gefreut...

Spiele nun lieber Amis mit der P40 (auch wenn die sich wie ein Stein fliegt) und die P39
Titel: War Thunder 1.31
Beitrag von: Kilamar am 11. Juni 2013, 22:23:29
Die BF 109 ist schon sehr gut. Die hat wenigstens Dampf. Und wenn Dir die P40 und P39 gefallen, dann gefällt Dir ja auch der entsprechende Flugstil. Wobei die Aircobra natürlich ein bischen mehr Schlagkraft hat.

Wer sich mit über den unten stehen Link anmeldet, bekommt übrigends 50 Gold.

http://warthunder.com/en/registration?r=4120216


Und wer noch etwas Motivation braucht:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5BWqTXoNjtQ
Titel: War Thunder
Beitrag von: Fabius Maximus am 11. Juni 2013, 22:51:23
Ich bin schon dabei.

Also leider keine free Eagles :D

Irgendwie enttäuscht mich die Me109. So drauf gefreut...

Spiele nun lieber Amis mit der P40 (auch wenn die sich wie ein Stein fliegt) und die P39

Warte, bis Du die P36 fliegst. Dagegen ist die P40 ein Leichtgewicht.
Titel: War Thunder 1.31
Beitrag von: Kilamar am 11. Juni 2013, 23:13:31
Wirklich beweglich ist sie nicht, wobei ich noch keine Upgrades habe.
Allerdings nimmt das Ding im Sturzflug Fahrt auf wie eine He 112. Dennoch ist die verbesserte Buffalo mit 4x 0.50cal wohl der bessere Flieger.
Trotzdem nicht schlecht.

Kilamar
Titel: War Thunder 1.31
Beitrag von: Fabius Maximus am 11. Juni 2013, 23:39:48
Wirklich beweglich ist sie nicht, wobei ich noch keine Upgrades habe.
Allerdings nimmt das Ding im Sturzflug Fahrt auf wie eine He 112. Dennoch ist die verbesserte Buffalo mit 4x 0.50cal wohl der bessere Flieger.
Trotzdem nicht schlecht.

Kilamar

Wenn Du im Sturzflug nicht maneuvrieren kannst, ist die Geschwindigkeit nicht wirklich von Vorteil.

Haben sie eigentlich den Bug im Airframe-Upgrade der P40 behoben? Das Ruder bewegte sich kaum, wenn man das installiert hatte.
Titel: War Thunder 1.31
Beitrag von: Kilamar am 12. Juni 2013, 06:39:25
Unter 1.31 bin ich sie noch nicht geflogen, aber am letzten Wochenende war sie ok.
Titel: War Thunder
Beitrag von: Fabius Maximus am 16. Juni 2013, 00:40:04
Hab sowohl die P-36 als auch die P-40 jetzt mal angetestet. Den P-40-Bug haben sie wirklich behoben, obwohl sie immer noch ein wenig schwerfällig wirkt. Die Wildcat ist inzwischen schlimmer.

Die P-36 ist unter 400 kmh nicht so schlimm. Rollen ist durchschnittlich, Ruder auch. Über 400 kmh ist die Rollrate unterirdisch. Ruder fällt kaum ins Gewicht. Dafür ist sie in der Vertikalen fantastisch. Loopings sind sehr eng und die Steigrate ist ziemlich gut für Tier 2 und 3. Trotzdem ist sie im Sturzflug kaum zu gebrauchen, wenn das Ziel maneuvriert.

Titel: War Thunder
Beitrag von: Kilamar am 16. Juni 2013, 00:55:17
Ja, neben ein paar guten Änderungen haben sie leider auch wieder viel Mist gemacht.

Die F2A-2 Buffalo und die F4F Wildcat sind leider ziemlich verhunzt worden. 
Mal schauen wann sie es wieder zu Recht biegen.

Kilamar
Titel: War Thunder 1.31
Beitrag von: Kilamar am 05. August 2013, 20:30:36
Wer sich mit über den unten stehen Link anmeldet, bekommt übrigends 50 Gold.

http://warthunder.com/en/registration?r=4120216


Und wer noch etwas Motivation braucht:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5BWqTXoNjtQ

Es läuft übrigends gerade ein Aktion mit der GameStar mit der alle Accounts, die nach dem 16. Juli erstellt wurden, 1000 Gold bekommen (ca. 6€).
Damit kann man auf 1000 Gold (Gamestar) + 250 Gold (Tutorial) + 50 Gold (Freundewerbenaktion) = 1300 Gold kommen.
Das reicht für das Training von 13 Flugzeugbesatzungen, kann sich mehrere Slots kaufen oder 1-3 Prämiumflugzeuge erwerben.

Hier noch einige der zukünftigen Patchnotes:
Zitat
We bring new elements that will give an opportunity to tune your aircraft to get the best results for you. Historically during WWII, a new pilot in the Squadron did not receive a new plane when he joined but most likely he would get a worn craft. While flying his steel bird a pilot and his fellow mechanic adopted the plane to specific tasks the pilot needed to attain, they replaced and added parts of the craft, tuned armament and customized defenses of a plane. So we are implementing this scenario for War Thunder – the player will be replacing worn parts with new ones, thus his aircraft could reach the characteristics of a reference model . Read more details about modification system and consumables in the upcoming Devs Diaries.

 

New aircraft

 

            USSR

    LaGG-3 8

    LaGG-3 11

    La-5 37

    La-5F

    Yak-9К

    Yak-17

Britain

    De Havilland DH.100 Vampire FB.Mk.5.

 

USA

 

    Grumman F9F-5 Panther
    Douglas BTD-1 Destroyer
    Lockheed F-80C Shooting Star
    Grumman F8F-1 Bearcat
    Grumman F8F-1b Bearcat
    Republic P-47D-28 Thunderbolt

 

 (Notice: All new planes except Yak-9К and F9F-5 Panther are in progress of tuning their FM. By the release of 1.33 all FMs will be working. Same applies to USA planes that are already in the game – we hope most of their FM issues will be fixed by the release of 1.33)

 

 

Interface

 

    Completely new tab for modifications

    Clear display of influence of modifications on aircraft performance

    Added selection of colour for the crosshair and several interchangeable crosshairs (colour selection and crosshair selection wil be updated)

    with approaching of flutter speed instrumental speed will appear

    during display of Speed and altitude, units of measurement have been added

    added display of negative influence of externally carried armament

 

Graphics

 

     New metal shading.

    “Cloud quality” option will affect the quality of their reflections in the water as well

    Cloud rendering in 3d mode is fixed

    Propeller Disappearance has been fixed

    The whole rendering system has been optimized,the whole rendering process has been made faster as well as rendering for grass.

 

Gameplay

 

    Lots of new modifications for different planes. Almost all the modifications are upgrades for the planes, replacing old, worn parts with new ones ….. Some modifications are different, but they are the minority of what is planned (eg lendlease fuel, rear armor plate replacement).

    New modifications added that will allow installation of gun and rocket pods

    New approach to modifications' and armamament's research

    Crew that took part in the battle are now blocked in the game for five minutes after quitting the battle. (or until the battle ends if it ends earlier). 5 minutes lock for all who leave in first 5 minutes in AB and HB, no lock for FRB

    Players can now buy camo and decals with Golden Eagles (without achieving the needed requirements for unlock)

    Shell racks are now consumables and should be replenished.

    Ammo, rockets, torpedoes and bombs are spent after they are used in battle, not after the battle is over.

    Weapons won't reload if there are no more purchased shell racks left. (except for “default” shell racks – they are free and unlimited but not that efficient)

    When hitting with no damage – player won't receive rewards, but will get the message that no damage was done.

    If your premium is over, after the battle is over in a debriefing window you will have an opportunity to buy premium for a week and thus get all the rewards you should receive if you were playing with premium.

    You have an opportunity to buy modifications with golden eagles.

    Healing speed Skill is replaced with weapon maintenance skill

    Rockets for German and American planes added.

    No air kills will be awarded with air collisions.

 

Economy

 

    Aircraft Purchase Price lowered by 30%

    modification purchase price lowered

    Cost of the repair now depends on the installed modifications (Cost of repair of un-modified planes will be even lower, by 10-20%)

    Reduction of repair cost of un-modified planes by about 10%

    Experience requirements for unlocking new modules have been lowered

    Repair Cost of Aircraft tier 11 to 18, have been lowered even further

     

 

FM changes:

 

    MiG-15 bis WEP is fixed

    La-5FN and LA7 performance at critical angles is fixed

    Plane performance will be negatively affected by cannon pods

    All externally carried armament (rockets, bombs, torpedoes and cannon pods) has been adjusted so that they affect aircraft performance more historically correct.

 

DM changes:

    Damage of Mg’s and cannon shells increased, damage caused by the real kinetic energy of a shell is more accurate.

    For the planes that have 1st and 2nd pilot DM is changed, so both pilots should be knocked out in order to lose the plane. That applies to:

     

    B-17E

    B-17E late

    B-17G

    B-24D

    B-25

    YeR-2 ACh30B

    G4M1

    G5N1

    G8N1

    PBY-5

    PBY-5a

    SM-79

    А-26С

    Flame protection modelling/simulation is added. After a fire outbreak in the engine area, the pilot is not injured while the fire seal is whole (20 seconds).

 

Armament

 

    New bomb load options for Ju-87B2, Ju-87R2 , Ju-87D3, Ju-87D5.
    New bomb load options for Ju-88A4.
    New bomb load options for IL-4 including external load. Overall bomb load can reach up to 2 tons.
    Load-out of the “default” shell racks for ShVAK and B-20 cannons is changed to HI-T/AP-I (in 1 to 1 proportion)

 

USA Browning 12.7 mm Mgs have new shell types, the old ones got their own names:

 

    M1 – incendiary bullet
    M23 - incendiary bullet (appeared in 1945, has starting speed of 1000 m/s, incendiary material's weight is 5 g)
    M2 – armor piercing bullet
    M20 – armor piercing incendiary tracer bullet
    M8 – armor piercing incendiary bullet
    M1 – tracer bullet
     

M23 and M20 bullets are available for the aircraft that served during the end of WWII and after.
 

BR-21 rocket added for German planes

"Tiny Tim" anti-ship rocket added for US planes

 

 

Additional weapons added:

    Ruestzustand 1 ( R 1) for Bf .109 F -4 (2 x 20 mm MG .151/20 gun with ammo load of 125 rounds per each gun)

    Ruestzustand 6 ( R 6)) for Bf .109 G -2, G -6, G -10 (2 x 20 mm MG .151/20 gun with ammo load of 125 rounds per each gun)

    MG.151/20 with 125 rounds ammo load for Fw-190A-5

    Rüstsatz 3 (R3) for Fw-190F-8 ( 2 x 30-mm MK -103 gun with ammo load of 35 rounds per each gun)

    BR20 Rockets for Bf .109 G -6 / W - 2 rails under the wing panels

    Ruestzustand 6 (R6) rockets for Fw-190A-5 - 2 rails under the wing panels.

 

Bug fixes

    Penetration issue for 20mm AP-I shells for ShVAK fixed. For 50 m distance it is increased from 20m to 30 mm.

    guidance angle for IL-4 turrets fixed

    default bomb load for IL-4 is changed from 2x250 kg bombs to 10x100 kg or 10x50

    Damage model of TBF-1C fixed. (ailerons durability is increased )

 

New features

    You can select the shell racks for all planes that have defensive/turret armament

    For all gun and rocket pods armament (rockets, bombs torpedoes and cannon pods) - their aerodynamic resistance affects performance of the aircraft.

    New pilot models are added for the following aircraft:

a-20g
a-26c
b-17e
b-17e_late
b-17g
b_24d
b_25
beaufighter mk21
beaufort mkviii
boomerang mki
boomerang mkii
wirraway
f-86a-5
f9f-5

 

Maps and missions.

 

    [Domination]

Stalingrad winter: 3rd airfield is added, amount of tickets for both teams is increased.

Zhengzhou. 3rd airfield is added, amount of tickets for both teams is increased.

Peleliu. Ticket loss speed is reduced if both teams have captured airfields.

Mozdok. Ticket loss speed is reduced if both teams have captured airfields.

Krymsk. Time to capture airfield on this map is the same as for other maps

    [Ground strike]

Cliffed coast - spawning points for the teams is changed to improve balance.

Stalingrad - spawning points for the teams is changed to improve balance.

    Ground units are now divided into 2 groups – attacking and supporting, The victory comes after destroying the attacking group, support units are not required to be destroyed (but it still brings income). That means that “gremlins” will hardly affect the battle – ground units kill each other only on the line of contact.
Titel: War Thunder
Beitrag von: Fabius Maximus am 05. August 2013, 21:41:33
Man sollte meinen, sie würden die DMs und FMs der russischen Bomber sowie der A20 überarbeiten. Jetzt machen sie Bomber generell noch schwerer abzuschießen.

Bekomme ich eigentlich die Lions wieder, die ich für meine ganzen Upgrades ausgegeben habe? Ich muss mir ja irgendwie das Wiederauffüllen der Munigürtel leisten können.  ::)

Titel: War Thunder
Beitrag von: Kilamar am 05. August 2013, 22:11:43
Die ersten 30 der bereits erworbenen Gürtel scheinen kostenlos zu sein.
Dafür werden die Reperaturkosten gesenkt. Es soll nichts teurer werden.
Titel: War Thunder
Beitrag von: Kilamar am 06. August 2013, 19:11:44
Ich habe übrigends den Code aus der Gamestar (gilt nur für Neu-Accounts). Der ist für alle gleich.
Wer Interesse hat, kann mich anschreiben.

Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Kilamar am 26. August 2013, 07:46:41
War Thunder hat auf der gamescom 2013 den Preis für die beste Simulation bekommen.
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Ragnar the Bold am 26. August 2013, 12:04:06
Gegen welche Konkurenz?
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Fabius Maximus am 26. August 2013, 15:42:38
Gegen welche Konkurenz?

World of Warplanes wahrscheinlich.  :lol:
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Kilamar am 26. August 2013, 17:20:55
Die anderen Nominierten waren:
Command&Conquer (Wobei ich mich frage wo da die Simulations ist)
Sims 4

Was sonst noch an Simulationen auf der Gamescom zu sehen war, weiß ich nicht.
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Ragnar the Bold am 06. September 2013, 15:25:18
Also ein Beagle ein Pekinese und eine Katze werden auf einer Jagdhundeshow nominiert, und Du sagst uns, dass der Beagle gewonnen haben sei etwas ganz tolles?
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Kilamar am 06. September 2013, 15:28:58
Habe ich das?
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Ragnar the Bold am 08. September 2013, 14:13:59
Scheinbar... es sei denn wir sollen die Sache mit dem Preis von Anfang an ignorieren oder kritisch hinterfragen.
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Kilamar am 08. September 2013, 15:27:33
Lediglich eine Tatsachenfeststellung.
Titel: War Thunder 1.31
Beitrag von: Kilamar am 12. September 2013, 22:36:19
Da einige von Euch schon den den Registrierungslink genutzt haben, möchte ich Euch willkommen heißen.
Wer etwas Hilfe braucht kann mir ja ne PM schicken.

Wer sich mit über den unten stehen Link anmeldet, bekommt übrigends 50 Gold.

http://warthunder.com/en/registration?r=4120216


Und wer noch etwas Motivation braucht:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5BWqTXoNjtQ
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Tomas Wanderer am 12. September 2013, 23:41:17
Diese Auszeichnung ist äußerst merkwürdig, vor allem da diese Kategorie 2010 bis einschließlich 2012 nicht existierte und die Konkurrenten beliebig wirken. Ich vermute, dass das Spiel in der Kategorie "Best Online-Multiplayer-Game" keine Chance gehabt hätte, aber ausgezeichnet werden sollte.

Wenn ich "(Flug-)Simulation" höre, erwarte ich etwas in der Art von DCS: Black Shark 2 (http://www.youtube.com/watch?v=eYEwukiuMl0), DCS: A-10c Warthog (http://www.youtube.com/watch?v=WPTqYUJ-Neo), Falcon BMS 4.32 (http://www.youtube.com/watch?v=gptkAVDvUq4) oder IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (http://www.youtube.com/watch?v=-FThC4XWmak) (mit Team Fusion Patch). IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad war auf der GamesCom vertreten, für DCS kamen im vergangenen Jahr drei neue Titel heraus (ein vierter diesen Monat) und Rise of Flight (http://www.youtube.com/watch?v=Byqg51fuoi0) wird auch konstant erweitert.

Wenigstens existiert die Kategorie (kurzzeitig) wieder, was wohl War Thunder zu verdanken ist.
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Kilamar am 13. September 2013, 21:50:28
Gaijin hat IL-2 Sturmovik: Birds of Prey und später auch Birds of Steel programmiert.
Viele der Elemente sind in War Thunder in den Full Realistic Battles (Hardcore Simulation) zu finden.

Wenn man so etwas mag, könnte War Thunder auch dafür das richtige Spiel sein.
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Tomas Wanderer am 14. September 2013, 13:44:33
Wings of Prey, die beiden Konsolenspiele kenne ich nicht, war selbst in seinem Simulationsmodus nicht besonders akkurat und eine große Enttäuschung für die vielen IL-2 Sturmovik: 1946 (1C: Maddox Games) Liebhaber. Soweit ich das weiß, konnte Gaijin Entertainment auf einige Statistiken des alten IL-2 zugreifen bzw. haben die beiden Spiele im Kern die gleiche Engine, konnte aber notwendig nicht die Genauigkeit der Flug- und Schadensmodelle seines (irgendwie) Vorgängers erreichen. IL-2 Sturmovik: 1946 wird bis heute durch Team Daidalos erweitert und verbessert, zu dem erschien IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover, das bei Veröffentlichung eher ein Desaster war, aber in der komplexen Umsetzung der Maschinen trotzdem neue Standards setzte, insbesondere seit dem Team Fusion Patch.

Aus War Thunder wird keine Hardcore Simulation, nur weil man den Modus "Full Realistic" nennt. Dies mag vllt. für Personen so erscheinen, die die genannten Titel nicht kennen, eine Startprozedur/Einsatz in der A-10C oder dem KA-50 durchgeführt haben oder eine Linkskurve in einer Sopwith Camel oder Fokker Dr.I versuchten. Ich würde mich freuen, wenn War Thunder an IL-2 Sturmovik: 1946 anknüpfen kann, befürchte aber, dass Spielprinzip und/oder Geschäftsmodell dies verhindern werden. Trotzdem ist es ein solides Spiel, das einem viel Freude bereiten kann, nur eine Hardcore Simulation würde ich es nicht nennen.
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Tigershark am 06. Dezember 2013, 10:28:18
Spielt das Spiel noch jemand?

Bin jetzt mit Deutschland auf 10, Russland auf 9, Briten 8, USA 7 und Japan auf 6.
Ich erleide aber massive Geldprobleme. Wo man am Anfang bis Stufe 8 noch problemlos jeden Flieger mit jedem Upgrade kaufen konnte, habe ich jetzt große Schwierigkeiten und überlege mir bei jedem Flieger sehr gut, ob ich mir den wirklich leiste.
Kennen andere noch das Problem?
Titel: War Thunder, Simulation des Jahres 2013 der Gamescom
Beitrag von: Kilamar am 06. Dezember 2013, 10:38:20
Spiele es regelmaessig.
Das Spiel ist so designed das man sich nicht jeden freigespielten Flieger sofort kaufen kann. Die Ansparphase wird immer laenger.
Zur Einkommensoptimierung empfiehlt sich die kostenpflichtige Reparatur auszustellen und mehre Nationen im Wechsel zu spielen. Ich denke aber das machst Du schon.
In Deinem Stufenbereich koennten mit etwas Echtgeld auch Premiumflieger interessant sein. Mit denen laesst sich gut Silber verdienen.
Titel: War Thunder, Panzer rollen!!!
Beitrag von: Kilamar am 14. Mai 2014, 12:19:24
Auf dem Entwicklungsserver wird gerade Version 1.41 getestet in dem auch die Panzer enthalten sind.
Der Patch sollte in den naechsten ein bis zwei Wochen auf dem oeffentlichen Server aufgespielt werden.
Damit wuerden dann auch die Panzer fuer alle verfuegbar.
Titel: War Thunder, Panzer rollen!!!
Beitrag von: Kilamar am 15. Mai 2014, 12:23:20
Manchmal geht es schneller als man denkt.
1.41 wurde heute veroeffentlicht.

Jetzt gibt es Panzer fuer alle!