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Autor Thema: Epic Level Classes  (Gelesen 20047 mal)

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Tempus Fugit

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Epic Level Classes
« am: 05. August 2006, 15:48:02 »
Ich wollte mal erläutern, wie ich mir das Bearbeiten der Classes vorgestellt hätte:

Zitat von: "SRD"
EPIC BARBARIAN
Hit Die: d12
Skill Points at Each Additional Level: 4 + Int modifier
Barbarian Rage: The epic barbarian gains one use of rage per day every four levels after 20th.
Trap Sense (Ex): The epic barbarian’s bonus increases by +1 every three levels higher than 18th.
Damage Reduction (Ex): The epic barbarian’s damage reduction increases by 1 point every three levels higher than 19th.
Bonus Feats: The epic barbarian gains a bonus feat (selected from the list of epic barbarian bonus feats) every four levels higher than 20th.
Epic Barbarian Bonus Feat List: Armor Skin, Chaotic Rage, Damage Reduction, Devastating Critical, Dire Charge, Epic Endurance, Epic Prowess, Epic Speed, Epic Toughness, Epic Weapon Focus, Fast Healing, Incite Rage, Legendary Climber, Legendary Leaper, Legendary Rider, Legendary Tracker, Legendary Wrestler, Mighty Rage, Overwhelming Critical, Ruinous Rage, Terrifying Rage, Thundering Rage.
Table: The Epic Barbarian
Barbarian Level   Special

21st   Trap sense +7
22nd   Damage reduction 6/–
23rd   —
24th   Rage 7/day, Trap sense +8, bonus feat
25th   Damage reduction 7/–
26th   —
27th   Trap sense +9
28th   Damage reduction 8/–, Rage 8/day, bonus feat
29th   Damage reduction 7/–
30th   Trap sense +10


Das ist das Original aus der SRD.

Als erstes müßte man da ja derat bearbeiten:

Zitat
Table: The Epic Barbarian
Level    Base Attack Bonus    Fort Save    Ref Save    Will Save    Special

21st    +21/+16/+11/+6    +12    +7    +7    Trap sense +7, Power Rage
22nd   +22/+17/+12/+7   +13   +7   +7   Damage reduction 6/–
23rd   +22/+18/+13/+8   +13   +7   +7   bonus feat
24th   +24/+19/+14/+9   +14   +8   +8   Rage 7/day, Trap sense +8
25th   +25/+20/+15/+10   +14   +8   +8   Damage reduction 7/–
26th   +26/+21/+16/+11   +15   +8   +8   bonus feat, Killing Rage
27th   +27/+22/+17/+12   +15   +9   +9   Trap sense +9
28th   +28/+23/+18/+13   +16   +9   +9   Rage 8/day, Damage reduction 8/–
29th   +29/+24/+19/+14   +16   +9   +9   bonus feat
30th   +30/+25/+20/+15   +17   +10      +10   Trap sense +10
31st   +31/+26/+21/+16   +17   +10   +10   Damage reduction 9/–, Raging Strikes
32nd   +32/+27/+22/+14   +18   +10   +10   Rage 9/day, bonus feat
33rd   +33/+28/+23/+18   +18   +11   +11   Trap sense +11
34th   +34/+29/+24/+19   +19   +11   +11   Damage reduction 10/–
35th   +35/+30/+25/+20   +19   +11   +11   bonus feat
36th   +36/+31/+26/+21   +20   +12   +12   Rage 10/day,Trap sense +12, Morphic Rage
37th   +37/+32/+27/+22   +20   +12   +12   Damage reduction 11/–
38th   +38/+33/+28/+23   +21   +12   +12   bonus feat
39th   +39/+34/+29/+24   +21   +13   +13   Trap sense +13
40th   +40/+35/+30/+25   +22   +13   +13   Endless Rage, Damage reduction 12/–

Trap Sense (Ex): The epic barbarian’s bonus increases by +1 every three levels higher than 18th.
Damage Reduction (Ex): The epic barbarian’s damage reduction increases by 1 point every three levels higher than 19th.
Barbarian Rage: The epic barbarian gains one use of rage per day every four levels after 20th.


Das ist jetzt erstmal ein Vorschlag, der alle Neuerungen enthält: Anstieg von Saves, GAB und Class Specials.

Dazu habe ich jetzt einfach mal 5 neue Specials als Idee in den Raum geworfen und noch nicht die Bonus Feat Liste gemacht, weil wir ja bei der Feat Sektion noch nicht sind.

Power Rage - ein relativ einfaches Aufstocken der Rage mit einem weiteren Anstieg der Boni

Killing Rage - feindliche Objekte in der Umgebung nehmen Schaden in Höhe der DR des Barbarian durch seine Wut

Raging Strikes - erhöht die Angriffe des Barbarian während des Rage

Morphic Rage - der Barbarian hat verschiebende Organe während des Rage und kann nicht mehr kritisch verwundet werden oder durch massiven Schaden oder Todeseffekte während der Rage sterbe

Endless Rage - Barbarian erhält weiter Erhöhung der Rage-Modis und kann nach Belieben in Rage treten für unbegrenzte Zeit
Übermensch, weil Rollenspieler

Neo

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #1 am: 05. August 2006, 16:01:44 »
Die Boni der Rage sollten abgesehen von Stufe 21 noch mindestens einmal aufgestockt werden.

Ansonsten sehen die Ideen ziemlich gut aus. Ich werde mir das ganze morgen mal genauer ansehen.
Sieger der Epischen Herausforderung 2005

Tempus Fugit

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #2 am: 05. August 2006, 17:24:32 »
Ok, wenn das soweit gefallen findet, dann sollten wir die Klassen für die Überarbeitung aufteilen.

Wir sind 7 aktiv Mitwirkende, also sollte sich jeder 2 Klassen aussuchen:
Neo
Jilocasin
Tempus Fugit
Tamriel
Schwarzie
Horrorking
Serath

Ich habe ja bereits mit dem Barbaren begonnen und werde daher noch eine Klasse wählen zur Überarbeitung - ich hätte gerne einen Vollcaster und würde Cleric oder Sorcerer wählen wollen.
Übermensch, weil Rollenspieler

Schwarzie

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #3 am: 05. August 2006, 17:42:05 »
Dann nehme ich den Fighter (haha wenig zu tun) und den Ranger.

Wäre es ein schlimmer Stilbruch wenn der fighter statt NUr Bonusfeats auch noch irgendwelche besonderen Specials bekäme? Z.B. ein für alle Waffen geltender Weaponfokus auf der 21. Stufe (ähnlich Weapon Prowess, nur das dies halt auch als Prerec für andere Feats gelten würde) Bei den Angriffen würde ich die iterativen weglassen, das mancht die Tabelle nur unnötig unübersichtlicher, und sie ergeben sich ja dierekt aus dem BAB.
Bitte folgenden Link beachten: Forenrichtlinien[/url]

Neo

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #4 am: 05. August 2006, 17:50:00 »
Wenn jeder 2 macht sind wir aber bei 14... und es gibt nur 11.
also welche 3 ausserhalb der Basisregeln werden noch gemacht?
Wir sollten auch besser für jede Klasse einen eigenen Thread machen, da das hier sonst schnell unübersichtlich wird, wenn wir über alle Klassen in einem Thread diskutieren.


BTW: Ich mache Pala und noch irgendwas.
Sieger der Epischen Herausforderung 2005

Tempus Fugit

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #5 am: 05. August 2006, 18:17:34 »
Die SRD listet noch die
Epic Psion
Epic Psychic Warrior
Epic Soulknife
Epic Wilder
als Grundklassen. Auch wenn ich das nicht machen werde, kann das jemand noch übernehmen.

Zitat
Wäre es ein schlimmer Stilbruch wenn der fighter statt NUr Bonusfeats auch noch irgendwelche besonderen Specials bekäme?

Ich fände das extrem wünschenswert. Es wird nur extrem schwierig (von wegen wenig zu tun), da es sich deutlich vom Epic Paladin, Epic Ranger und dem Epic Barbarian unterscheiden muss und alle möglichen Kampfstile gleich bevorteilen muss.  8)

Bei der Tabelle habe ich mich an der aus dem Classes Teil der SRD orientiert und da ist es nunmal drin.  :wink:

Zitat
Wir sollten auch besser für jede Klasse einen eigenen Thread machen, da das hier sonst schnell unübersichtlich wird, wenn wir über alle Klassen in einem Thread diskutieren.

Können wir natürlich machen. Einen Link hier dann herein zu packen zu den entsprechenden Thread sollte aber hier sein. Und der Barbarian ist ja bis jetzt auch nur ein Beispiel.


Ok, dann nehme ich den Barbarian und den Cleric.
Übermensch, weil Rollenspieler

Neo

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #6 am: 05. August 2006, 18:40:38 »
Ich würde dann zusätzlich noch Druide oder Mönch machen. Wer will das andere?
Sieger der Epischen Herausforderung 2005

Noctus

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #7 am: 05. August 2006, 22:37:10 »
Ich würde auf jeden Fall die iterativen Angriffe weglassen.

Das verursacht doch nur Augenkrebs und sieht total unübersichtlich aus. Und wer nicht in der Lage ist von einem Wert 5 abzuziehen, na ja.......
Der beste Freund des Massenmörders ist der Pazifist.

Buddha

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #8 am: 06. August 2006, 01:34:48 »
Das verursacht auch nicht mehr Augenkrebs als die Grundklassen im PHB, alles eine Frage der Darstellung, am besten in einer PDF. Im Forum geht es halt nicht besser.
Marge, setz Kaffee auf, dann trink den Kaffee und fang an Burger zu machen!

Horrorking

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #9 am: 06. August 2006, 09:09:31 »
Ich möchte mich um den Barden kümmern. (Und um den Schurken wenn keinanderer will)
Psi-Meister der Indifferenz
Proud Member of the PL

Tempus Fugit

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #10 am: 06. August 2006, 09:19:36 »
EPIC BARBARIAN
Hit Die: d12
Skill Points at Each Additional Level: 4 + Int modifier
Barbarian Rage: The epic barbarian gains one use of rage per day every four levels after 20th.
Trap Sense (Ex): The epic barbarian’s bonus increases by +1 every three levels higher than 18th.
Damage Reduction (Ex): The epic barbarian’s damage reduction increases by 1 point every three levels higher than 19th.
Bonus Feats: The epic barbarian gains a bonus feat (selected from the list of epic barbarian bonus feats) every four levels higher than 20th.
Epic Barbarian Bonus Feat List: WIRD NACHGEREICHT
Power Rage (Ex): At 21st level, an epic barbarian’s bonuses to Strength and Constitution during his rage each increase to +10, and his morale bonus on Will saves increases to +6. The penalty to AC remains at –2.
Killing Rage (Ex): At 26th level, all enemies within 10 ft. radius of the barbarian take damage through his rages. The damage equals the amount of the damage reduction of the barbarian and all enemies take the damage per round which they are within reach of the killing rage.
At 31st level the radius increases to 15 ft. and at level 36th it increases to 20 ft. radius around the barbarian.
Raging Strikes (Ex): At 31st level, an epic barbarian may make one extra attack in a round at her highest base attack bonus, but only during his rage.
 When an epic barbarian reaches 36th level, her raging strikes ability improves. In addition to the standard single extra attack she gets from flurry of blows, she gets a second extra attack at her full base attack bonus, but loses his attack with the lowest base attack bonus and all of his his attacks takes a –2 penalty, as does each other attack made that round. This penalty applies for 1 round, so it also affects attacks of opportunity theepic barbarian might make before her next action.
Morphic Rage (Ex): At 36th level, during his rages, the body of an epic barbarian revolves. All his vital organs are distributing around his body, which keeps him safe from harm. The epic barbarian becomes immune to stunning, critical hits or death from massive damage.
Endless Rage (Ex): At 40th Level, an epic barbarian has no limit to the numbers of rage per day. His rages are also not limited in the length of his rages. He may stay in rage forever, or fly into rage as often as he desires. He still can fly into rage only during his action, not in response to someone else’s action.

Table: The Epic Barbarian
Level Base Attack Bonus Fort Save Ref Save Will Save Special
21st +21/+16/+11/+6 +12 +7 +7 Trap sense +7, Power Rage
22nd +22/+17/+12/+7 +13 +7 +7 Damage reduction 6/–
23rd +23/+18/+13/+8 +13 +7 +7 Bonus feat
24th +24/+19/+14/+9 +14 +8 +8 Rage 7/day, Trap sense +8
25th +25/+20/+15/+10 +14 +8 +8 Damage reduction 7/–
26th +26/+21/+16/+11 +15 +8 +8 Bonus feat, Killing Rage
27th +27/+22/+17/+12 +15 +9 +9 Trap sense +9
28th +28/+23/+18/+13 +16 +9 +9 Rage 8/day, Damage reduction 8/–
29th +29/+24/+19/+14 +16 +9 +9 Bonus feat
30th +30/+25/+20/+15 +17 +10 +10 Trap sense +10
31st +31/+26/+21/+16 +17 +10 +10 Damage reduction 9/–, Raging Strikes
32nd +32/+27/+22/+14 +18 +10 +10 Rage 9/day, bonus feat
33rd +33/+28/+23/+18 +18 +11 +11 Trap sense +11
34th +34/+29/+24/+19 +19 +11 +11 Damage reduction 10/–
35th +35/+30/+25/+20 +19 +11 +11 Bonus feat
36th +36/+31/+26/+21 +20 +12 +12 Rage 10/day,Trap sense +12, Morphic Rage
37th +37/+32/+27/+22 +20 +12 +12 Damage reduction 11/–
38th +38/+33/+28/+23 +21 +12 +12 Bonus feat
39th +39/+34/+29/+24 +21 +13 +13 Trap sense +13
40th +40/+35/+30/+25 +22 +13 +13 Endless Rage, Damage reduction 12/–
Weiterhin plane ich ein Feat, welches eine kumulative Str und Con Erhöhung während der Rage ermöglichen soll und ein weiteres Feat, welches Mind Blank während der Rage verleiht.
Übermensch, weil Rollenspieler

Tempus Fugit

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #11 am: 06. August 2006, 12:24:59 »
EPIC CLERIC
Hit Die: d8
Skill Points at Each Additional Level: 2 + Int modifier
Spells: The epic cleric’s caster level is equal to his or her class level. The epic cleric’s number of spells per day does not increase after 20th level
Turn or Rebuke Undead: Use the epic cleric’s class level to determine the most powerful undead affected by a turn or rebuke check and the turning damage, just as normal.
 Bonus Feats: The epic cleric gains a bonus feat (selected from the list of epic cleric bonus feats) every three levels higher than 20th.
Epic Cleric Bonus Feat List: WIRD NACHGEREICHT
Divine Health (Ex): At 21st level, an epic cleric gains immunity to all diseases, including supernatural and magical diseases.
Divine Grace (Ex): At 25th level, an epic cleric gains a bonus equal to his charisma bonus (if any) on all saving throws.
Divine Aura (Ex): At 29th level, an epic cleric is immune to fear (magical or otherwise) and charms. Each ally within 10 feet of her gains a +6 morale bonus on saving throws against fear or charm effects.
This ability functions while the epic cleric is conscious, but not if he is unconscious or dead.
Divine Life and Death (Ex): At 33rd level, an epic cleric emanates an 30 ft radius aura within every ally has the equivalent of Fast Healing 3 (if the epic cleric channels positive energy) or within every foe looses 3 hp each round (if the cleric channels negative energy).
The aura increases to 60 ft. on level 39th and the amount of points rises to 5.
Divine Protection (Ex): At 37th Level, an epic cleric can shrug off any damage caused to him or an ally within 10 ft.. As an immediate action once per round the epic cleric can use 2 turn attempts to make himself (or an ally) immune to an incoming attack. The use of this power must be declared before the result of the attack is known. The epic cleric (or the ally) is then totally immune to the incomming attack if it is not a salient divine ability.

Table: The Epic Cleric
Level Base Attack Bonus Fort Save Ref Save Will Save Special
21st +16/+11/+6/+1 +12 +7 +12 Divine health
22nd +17/+12/+7/+2 +13 +7 +13
23rd +17/+12/+7/+2 +13 +7 +13 Bonus feat
24th +18/+13/+8/+3 +14 +8 +14
25th +19/+14/+9/+4 +14 +8 +14 Divine grace
26th +20/+15/+10/+5 +15 +8 +15 Bonus feat
27th +20/+15/+10/+5 +15 +9 +15 -
28th +21/+16/+11/+6 +16 +9 +16 -
29th +22/+17/+12/+7 +16 +9 +16 Bonus feat, divine aura
30th +23/+18/+13/+8 +17 +10 +17 -
31st +23/+18/+13/+8 +17 +10 +17 -
32nd +24/+19/+14/+9 +18 +10 +18 Bonus feat
33rd +25/+20/+15/+10 +18 +11 +18 Divine life and death
34th +26/+21/+16/+11 +19 +11 +19 -
35th +26/+21/+16/+11 +19 +11 +19 Bonus feat
36th +27/+22/+17/+12 +20 +12 +20 -
37th +28/+23/+27/+13 +20 +12 +20 Divine protection
38th +29/+24/+19/+14 +21 +12 +21 Bonus feat
39th +29/+24/+19/+14 +21 +13 +21 -
40th +30/+25/+20/+15 +22 +13 +22 -
Anmerkungen?
Übermensch, weil Rollenspieler

Schwarzie

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #12 am: 06. August 2006, 12:34:21 »
Zitat
Divine Protection (Ex): At 37th Level, an epic cleric can shrug off any damage caused to him or an ally within 10 ft.. As an immediate action the epic cleric can use 2 turn attempts to make himself (or an ally) immune to an incoming attack. The use of this power must be declared before the result of the attack is known. The epic cleric (or the ally) is then totally immune to the incomming attack if it is not a salient divine ability.


Das halte ich für sehr mächtig, bedenke wieviele Turnattempts ein cleric dieser Stufe haben wird. Effektiv kann man ihm dann wohl nichts mehr tun.
Bitte folgenden Link beachten: Forenrichtlinien[/url]

Tempus Fugit

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #13 am: 06. August 2006, 12:36:28 »
Man hat aber nur eine immediate action pro Runde.  :wink:  Ich werde es aber eindeutig machen.
Übermensch, weil Rollenspieler

Horrorking

  • Mitglied
Epic Level Classes
« Antwort #14 am: 06. August 2006, 15:29:57 »
Stakt Divine Grace mit der vom Paladin ?
Psi-Meister der Indifferenz
Proud Member of the PL

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