Ich habe mit Hilfe von einem Freund einige Völker ausgesucht. leider sind 3/4 davon alle mit einem LA+1 und noch Schlimmer dabei ist, dass wir sie ein wenig umändern mussten um die an unser Setting anzupassen. Wir haben versucht die Unterschiede klar zu definieren, ob uns das gelungen ist möchte ich gerne hier hören.
DIe Chapokay sind die freundlichen, zurückgezogenen, künstlerisch begabten, die jeder ausbeutet.
Die Felidae erinnern an eine Mischung aus Kilrathy (Wing Commander), Klingonen und Halborks. Sie sind sehr aggressiv, sind eindrucksvoll, haben einen starken Credo. Dadurch ist es so, dass diese Rasse kaum Kriege geführt hat, denn im Credo ist festgelegt, dass der Zweikampf das Wichtigste ist.
Die Tieflinge sind die Gauner und Minenarbeiter. Sie sind Anarchisten. Ein wenig erinnern sie an die Ferenghi (ST), nur eben nicht so zimperlich und den Zwergen.
Die Uldras sind klein, neugierig und erfinderisch, haben dennoch einen starken Drang zur Natur um alle Werkstoffe auszunutzen. Sie sind Nomaden und kommen aus der Eiswüste, haben sich unter den restlichen Völkern gut eingebürgert. Sie übernehmen den Part der Gnome und Halblinge.
Bitte schaut euch die Werte an und sagt mir was ihr davon haltet. Freue mich über positive Kritik.
Ach, und noch was. Im Setting gibt es keine Magie. Besondere Fähigkeiten, wie Dunkelheit der Tieflinge, oder der Eisschlag der Uldras sind natürlich. Dunkelheit ist eine Nebelwolke, Eisschlag ist ähnlich dem Nervenschlag, dass einige Tiere erzeugen können.
Chapokay (Aquaelf)• +2 Dexterity, -2 Intelligence.
• An aquatic elf has the aquatic subtype.
• An aquatic elf has a swim speed of 40 feet.
• Gills: Aquatic elves can survive out of the water for 6 hours +1 hour per point of Constitution (after that, refer to the suffocation rules).
• Superior Low-Light Vision: Aquatic elves can see four times as far as a human in starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of low illumination. This trait replaces the high elf’s low-light vision.
• Automatic Languages: Elven, Silent Speech
• Favored Class: Charismatic Hero.
Felidae (Catfolk)• +4 Strength, +2 Charisma
• A catfolk land speed is 40 feet.
• Low-Light Vision: An Catfolk can see twice as far as a human in starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of poor illumination. He retains the ability to distinguish color and detail under these conditions.
• Racial Skills: Catfolk have a +2 racial bonus on Listen and Move Silently checks.
• +1 natural armor
• Automatic Languages: Common, Feline
• Favoured Class: Tough Hero
• Level adjustment +1
Tiefling (changed)• +2 Dexterity, +2 Intelligence, -2 Charisma.
• Medium size.
• A tiefling’s base land speed is 30 feet.
• Darkvision out to 60 feet.
• Racial Skills: Tieflings have a +2 racial bonus on Bluff and Hide checks.
• Racial Feats: A tiefling gains feats according to its class levels.
• Special Attacks (see above): Darkness(natural Attack).
• Special Qualities (see above): Resistance to cold 5, electricity 5, and fire 5.
• Automatic Languages: Common, Infernal.
• Favored Class: Smart Hero.
• Level adjustment +1.
Uldra (changed)• -2 Strength, +2 Constitution, +2 Wisdom.
• Small: As a Small creature, an Uldra gains a +1 size bonus to Armor Class, a +1 size bonus on attack rolls, and a +4 size bonus on Hide checks, but he uses smaller weapons than humans use, and his lifting and carrying limits are three-quarters of those of a Medium character.
• An uldra's base land speed is 20 feet.
• Low-Light Vision: An uldra can see twice as far as a human in starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of poor illumination. He retains the ability to distinguish color and detail under these conditions.
• Nature Scholar (Ex): The Knowledge (nature) skill is always a class skill for Uldras, and they gain a +2 racial bonus on all Knowledge (nature) checks.
• Cold Resistance (Ex): Uldras are completely at home in freezing environments, and they suffer no harm from being in a cold environment. The uldra's equipment is likewise protected. Against attacks that cause cold damage, an uldra possesses resistance to cold 5.
• Frosty Touch (Su): Uldras are supernaturally cold, and as a free action once per day they can infuse their hands with cold energy. While their hands are frosty, their unarmed attacks do an additional 1d4 of cold damage.
• Automatic Languages: Common and Sylvan. Bonus Languages: All. Uldras are gifted linguists, and the Speak Language skill is always a class skill for them.
• Favored Class: Dedicated Hero
• Level Adjustment: +1.