Hi.
Ich hatte gestern mal überlegt, den Arcane Devotee (Prestigeklasse, Player's Guide to Faerun) zu einem Paragonpfad zu machen. Es geht also um gläubige Arcanisten, die göttlich anmutende Elemente in ihre Zauberei einbauen.
Ich hatte mir bis jetzt Folgendes überlegt:
Prerequisites: Any arcane class. Trained in Religion.
Holy Symbol Proficiency (11th): You can use holy symbols with all your arcane implement powers.
Tap Divinity (11th): You gain a Divinity feat. If you do not have the channel divinity class feature, you also gain one channel divinity use per encounter.
Devoted Action (11th): When you spend an Action Point to make a Ranged or Area attack, you can increase the attack's range by 5 squares.
Symbol Mastery (16th): When you make an implement attack with a holy symbol, you can add the symbol's enhancement to the damage roll as an item bonus. (This is in addition to the usual enhancement to damage rolls.)
Bei den Powers dachte ich an:
Guiding Light Arcane Devotee Attack 11
Your enemy is bathed in light and becomes a perfect target for your allies.
Encounter / Arcane, Implement, Radiant
Standard / Ranged 10
Target: 1 creature
Roll: Int vs. Ref or Cha vs. Ref
Hit: Hier bin ich mir jetzt nicht sicher, wie das am besten wär. Ich dachte als Effekt daran, dass es etwas radianten Schaden gibt, dass Concealment aufgehoben wird und dass Verbündete einen power bonus auf Ranged und Area Attacks bekommen. Wie viel Schaden könnte so ein Effekt jetzt machen und wie genau sollten die Zusatzeffekte aussehen?
Divine Shroud Arcane Devotee Utility 12
You surround yourself with a protecting shroud of light.
Daily / Arcane, Radiant
Standard / Personal
Effect: Until the end of the encounter, you gain a +3 bonus to all your defences against Ranged and Area attacks. You also emit 5 squares of bright light. You can end this effect as a free action.
HIER BRAUCHTS NOCH EINEN NAMEN Arcane Devotee Attack 20
Your enemy is bathed in light and becomes a perfect target for your allies.
Encounter / Arcane, Implement, Radiant
Standard / Area burst 1 within 20
Target: All enemis in burst
Roll: Int vs. Ref or Cha vs. Ref
Hit: Radianter Schaden. - Wieviel ist hier angemessen?
Effect: One ally in burst can spend a healing surge.
Was meint ihr generell dazu? Irgendwelche Anregungen?