@ Pestbeule
Erst einmal muss dein Spieler den Quasit grappeln (bzw. in den Ringkampf erst einmal bringen zu Deutsch). Danach kann er bei Aufrechterhaltung des Grappels zwischen Move, Damage und Pin wählen (und unter speziellen Umständen "Tie Up", dazu komme ich gleich noch).
Bei dem nächsten erfolgreichen Check, um den Grapple aufrechtzuerhalten (in der darauffolgenden Runde), kann dein Spieler nun die Pin-Option wählen:
Pin: You can give your opponent the pinned condition (see Conditions). Despite pinning your opponent, you still only have the grappled condition, but you lose your Dexterity bonus to AC.
Danach kann er "Tie up" probieren (also wieder eine Runde später quasi):
Tie Up: If you have your target pinned, otherwise restrained, or unconscious, you can use rope to tie him up. This works like a pin effect, but the DC to escape the bonds is equal to 20 + your Combat Maneuver Bonus (instead of your CMD). The ropes do not need to make a check every round to maintain the pin. If you are grappling the target, you can attempt to tie him up in ropes, but doing so requires a combat maneuver check at a –10 penalty. If the DC to escape from these bindings is higher than 20 + the target's CMB, the target cannot escape from the bonds, even with a natural 20 on the check.
Und dann zu deiner letzten Frage:
Ja, man kann auch einen Grapple-Check als AoO quasi machen, wenn man so sagen will:
Performing a Combat Maneuver: When performing a combat maneuver, you must use an action appropriate to the maneuver you are attempting to perform. While many combat maneuvers can be performed as part of an attack action, full-attack action, or attack of opportunity (in place of a melee attack), others require a specific action