Das war meine Übersetzung die ich verwendet habe. Vielleicht kannst du sie ja gebrauchen. Ich bin sogar soweit gegangen und habe jede Zeile ausgeschnitten und die Spieler mussten sie aus den einzelenen Räumen dann zusammensetzen. Hat zwar nicht lange gedauert bis sie es richtig hatten, aber sie hatten eine Beschäftigung. Und es kam gut an.
Da ich Ordikon aus der Runenschmiede gestrichen habe habe ich ihn in Sandspitze eingebaut. Hier der Begegnungsablauf (na wo habe ich geklaut?)
Arkryhst hab ich auch angepasst an PF.
Spoiler (Anzeigen)Taktik war unsichtbar an die Gruppe anfliegen während sie gerade die Schlüssel versuchen zu bekommen. War ein sehr spannender Kampf. Ein paar Spieler haben den Drachen aufgehalten und abgelenkt während die Zauberwirker so schnell wie möglich versuchten die Schlüssel zu bekommen. Hier starb Shalelu (Sha´ley bei mir).
Arkrhyst CR 15
XP 51,200
CE Huge dragon (cold)
Init +4; Senses dragon senses, snow vision; Perception +32
Aura cold (10 ft., 2d6 cold damage), frightful presence (300 ft., DC 23, shaken)
DEFENSE
AC 37, touch 8, flat-footed 37 (+29 natural, –2 size)
hp 305 (21d12+168);
Fort +19, Ref +12, Will +16
Defensive Abilities DR 15/magic, DR 2/-; Immune cold, paralysis, sleep; SR 26
Weaknesses vulnerability to fire (+50% damage)
OFFENSE
Speed 30 ft., burrow 30 ft., fly 200 ft. (poor), swim 60 ft.
Melee bite +31 (2d8+16/19–20), 2 claws +30 (2d6+11), 2 wings +25 (1d8+5), tail slap +25 (2d6+16)
Melee bite with sharptooth/improved vital strike/power attack +25 (9d8+34/19-20)
Space 15 ft.; Reach 10 ft. (15 ft. with bite)
Special Attacks blizzard, breath weapon (50-ft. cone, DC 27, 20d4 cold), crush, freezing fog (3/day, DC 19)
Spell-Like Abilities (CL 21st)
At will—fog cloud, gust of wind, wall of ice (DC 17)
Spells Known (CL 9th)
4th (4/day)—sharptooth (Draconomicon), stunning breath (Draconomicon)
3rd (7/day)—dispel magic, displacement, lightning bolt (DC 16)
2nd (7/day)—invisibility, fog cloud, resist energy, see invisibility
1st (7/day)—alarm, grease (DC 14), mage armor, protection from good, shield
0 (at will)—acid splash, dancing lights, detect magic, ghost sound, ray of frost, mage hand, mending, message
STATISTICS
Str 33, Dex 10, Con 25, Int 16, Wis 19, Cha 16
Base Atk +21; CMB +34; CMD 44 (48 vs. trip)
Feats Endure Blows, Flyby Attack, Greater Vital Strike, Improved Critical (bite), Improved Snatch, Improved Vital Strike, Power Attack, Snatch, Toughness, Vital Strike, Weapon Focus (Bite).
Skills Fly +16, Intimidate +27, Knowledge (arcane) +27, Knowledge (history) +27, Perception +28, Sense Motive +28, Spellcraft +27, Stealth +16, Swim +43
Languages Common, Draconic
SPECIAL ABILITIES
Blizzard (Su)
An ancient white dragon can use its breath weapon to create a blizzard in the area around it as a standard action. This creates heavy snow conditions in a 50-foot radius for 1 minute, centered on the dragon. This snow slows movement (4 squares of movement per square entered) and limits vision as fog does.
Cold Aura (Su)
An adult white dragon radiates an aura of cold. All creatures within 5 feet of the dragon take 1d6 points of cold damage at the beginning of the dragon's turn. An old dragon's aura extends to 10 feet. An ancient dragon's damage increases to 2d6.
Freezing Fog (Sp)
An old white dragon can use this ability three times per day. It is similar to an acid fog spell but deals cold damage instead of acid damage. It also causes a rime of slippery ice to form on any surface the fog touches, creating the effect of a grease spell. The dragon is immune to the grease effect because of its icewalking ability. This ability is the equivalent of a 6th-level spell.
Ice Shape (Su)
A young white dragon can shape ice and snow at will. This ability functions as stone shape, but only targeting ice and snow, not stone. A white dragon's caster level for this effect is equal to its Hit Dice.
Icewalking (Ex)
This ability works like the spider climb spell, but the surfaces the dragon climbs must be icy. The dragon can move across icy surfaces without penalty and does not need to make Acrobatics checks to run or charge on ice.
Snow Vision (Ex)
A very young white dragon learns to see perfectly well in snowy conditions. A white dragon does not suffer any penalties to Perception checks while in snow.
Der Drache ist riesig. Überwältigende 26 Schritt und einer Spannweite die beinahe ebenso weit ist. 80 Tonnen Muskelmasse, Horn, Schuppenpanzer und Klauen, die sich mit einer raubtierhaften Anmut durch die Lüfte bewegen. Das Gesicht spiegelt die Wildheit eines zielstrebigen und erbitterten Jägers wieder. Wie es sich für einen König unter den Jägern gehört prangt auf dem Schädel des Drachen eine Krone aus Hörnern, verbunden von ledrigen weißen Membranen. Das matt weiße Schuppenkleid von Frostmaul ist mit blass blauen und grauen Schuppen durchsetzt, die ihn noch älter wirken lassen. Ihr erinnert euch an Geschichten zurück, die behaupten das die weißen Drachen die schwächsten von allen Drachen seien. Wenn dies stimmt, so wollt ihr niemals einem roten Drachen begegnen. Was für einen Zweck soll es haben gar die Waffe gegen die majestätische Kreatur zu erheben? Diesem Bollwerk aus gepanzerten Schuppen und Muskelsträngen wie Stahlseilen gegen das eure Waffen wie Spielzeuge wirken. Verzweiflung macht sich breit. Drachenfurcht. (RW)