Autor Thema: [PF] Schild entwaffnen  (Gelesen 1085 mal)

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Loris

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[PF] Schild entwaffnen
« am: 20. Februar 2012, 14:01:52 »
Moin Leute,

mir ist folgende Frage aufgekommen, die ich mir nicht genau beantworten kann:

Ist es möglich ein Schild zu "entwaffnen"?
Und wenn ja, bekommt der Schildträger einen Bonus?
(z.B. Schild wird behandelt als sei es eine Waffe die von einem beriemten Panzerhandschuh gehalten wird [mein Favorit])

Wenn es möglich ist, wäre es dann auch möglich andere, am Körper getragene, Gegenstände, zu "entwaffnen"?
(z.B. Geldbeutel, Köcher, Waffen die noch nicht gezogen wurden, etc)(Oder sogar getragene Rüstungen?  :blink:)

Oder kann man nur Dinge "entwaffnen" die gehalten werden (also nicht mit Schnallen/Gurten/Riemen am Körper befestigt wurden)?

Falls es dafür keine genauen Regelungen gibt, wie handhabt ihr es als SL?

schonmal danke im Voraus  :)

~Loris

Wasum

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[PF] Schild entwaffnen
« Antwort #1 am: 20. Februar 2012, 14:31:06 »
Laut RAW kann man ein Schild normal disarmen.

Als Hausregel den +10 Bonus anzurechnen ist allerdings definitiv eine Option, die man rechtfertigen kann.

Nightmoon

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    • Schicksalsstreiter
[PF] Schild entwaffnen
« Antwort #2 am: 20. Februar 2012, 21:12:48 »
+10 finde ich was heftig. Ein +5 sollte genügen. Sooo schwer ist das bei den meisten Schilden auch nicht. Ausnahme wäre die Tartsche, welche ja am Arm festgebunden wird und nicht mit der Hand gehalten.

Wasum

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[PF] Schild entwaffnen
« Antwort #3 am: 20. Februar 2012, 21:15:24 »
Jedes Schild ist laut GRW und Realität "strapped to the arm".






Wobei Du vielleicht wirklich Recht hast, wenn ich mir diese Bilder anschaue, könnte +5 wirklich genug sein :D

Allerdings bleibt das der Gruppe überlassen, was RAW angeht, ist es doch relativ eindeutig.

edit: naja, nach Zweitdenken würde ich es gar bei 10 belassen, wenn man eine solche Hausregel einführen möchte.
« Letzte Änderung: 20. Februar 2012, 21:29:03 von Wasum »

Alpha_Centauri

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[PF] Schild entwaffnen
« Antwort #4 am: 21. Februar 2012, 06:24:39 »
Zitat von: SRD
Disarm

As a melee attack, you may attempt to disarm your opponent. If you do so with a weapon, you knock the opponent’s weapon out of his hands and to the ground. If you attempt the disarm while unarmed, you end up with the weapon in your hand.

If you’re attempting to disarm a melee weapon, follow the steps outlined here. If the item you are attempting to disarm isn’t a melee weapon the defender may still oppose you with an attack roll, but takes a penalty and can’t attempt to disarm you in return if your attempt fails.
Step 1

Attack of Opportunity. You provoke an attack of opportunity from the target you are trying to disarm. (If you have the Improved Disarm feat, you don’t incur an attack of opportunity for making a disarm attempt.) If the defender’s attack of opportunity deals any damage, your disarm attempt fails.
Step 2

Opposed Rolls. You and the defender make opposed attack rolls with your respective weapons. The wielder of a two-handed weapon on a disarm attempt gets a +4 bonus on this roll, and the wielder of a light weapon takes a -4 penalty. (An unarmed strike is considered a light weapon, so you always take a penalty when trying to disarm an opponent by using an unarmed strike.) If the combatants are of different sizes, the larger combatant gets a bonus on the attack roll of +4 per difference in size category. If the targeted item isn’t a melee weapon, the defender takes a -4 penalty on the roll.
Step 3

Consequences. If you beat the defender, the defender is disarmed. If you attempted the disarm action unarmed, you now have the weapon. If you were armed, the defender’s weapon is on the ground in the defender’s square.

If you fail on the disarm attempt, the defender may immediately react and attempt to disarm you with the same sort of opposed melee attack roll. His attempt does not provoke an attack of opportunity from you. If he fails his disarm attempt, you do not subsequently get a free disarm attempt against him.

Note: A defender wearing spiked gauntlets can’t be disarmed. A defender using a weapon attached to a locked gauntlet gets a +10 bonus to resist being disarmed.


Grabbing Items

You can use a disarm action to snatch an item worn by the target. If you want to have the item in your hand, the disarm must be made as an unarmed attack.

If the item is poorly secured or otherwise easy to snatch or cut away the attacker gets a +4 bonus. Unlike on a normal disarm attempt, failing the attempt doesn’t allow the defender to attempt to disarm you. This otherwise functions identically to a disarm attempt, as noted above.

You can’t snatch an item that is well secured unless you have pinned the wearer (see Grapple). Even then, the defender gains a +4 bonus on his roll to resist the attempt.

Ja du kanns alles Entwaffnen, was derjenige am Körper trägt oder Hält. Die +10 Hausregel würde ich durch die +10 RAW-Regel bei Locked Guntlet ersetzen.
Der Inhalt dieses Beitrages spiegelt meine persönliche Meinung und oder meinen Wissensstand zum Zeitpunkt des Absendens des Postes wieder.

Loris

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[PF] Schild entwaffnen
« Antwort #5 am: 22. Februar 2012, 12:57:14 »
Vielen Dank für die Antworten  :thumbup:

schön zu wissen, dass ich gar nicht so falsch  lag

werde den Bonus abhängig davon machen wie gut der Gegenstand gesichert ist  =)