Autor Thema: Sovereignty: Crown of Kings  (Gelesen 1481 mal)

Beschreibung: Risk meets Master of Magic

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Zechi

  • Globaler Moderator
Sovereignty: Crown of Kings
« am: 31. August 2012, 09:07:05 »
Eine meiner Lieblings-Software-Schmieden für gute Rundenstrategie (Slitherine) bringt bald ein vielleicht sehr vielversprechendes Spiel raus:

Zitat
Sovereignty is a new game coming for Q4 2012 developed by the Lordz Games Studio and Gothic labs.

Overview:
Take up the mantle of power and rule your realm. The victor writes History. May the promise of glory and immortality go to you, sovereign. Long may you reign…
The Game in 5 Words or Less: Risk meets Master of Magic.
Sovereignty: Crown of Kings is a turn-based fantasy strategy game for the PC. It offers a intuitive yet deep province system, allowing you to raise armies, conduct diplomacy, scout enemy battle lines, rally heroes to your banner, send them on quests, cast spells and go to war.
In Sovereignty, the player chooses one of 35 Realms in a bid for dominance of the map. Play is conducted in a series of turns as a single player game.
Though the game is rich and complex under the hood, it has an approachable and intuitive user interface. The core design has concentrated on streamlining the design and automating "the details", allowing the player to focus on making the "big decisions".
Each Realm has a unique culture and history, which translates directly into different play-styles. Each realm has its own mix of unit types and spell trees. Their diplomatic relations, economies and histories vary. A player may choose a new realm and experience the game in a very different way. Fantasy heroes, troops, races and spells complement the rise to power.

Important Features:
• Map-view grand strategy game (province system)
• Take on the role of ruler in one of 35 Realms, each with its own flavor, culture and play style
• Multiple Races: Humans, Elves, Dwarves, Orcs and Undead
• Recruit Heroes, lead mighty armies and a navy to rules the seas
• Resources, Trade Routes and Landmarks enrich the basic Economy of a Realm.
• Research and cast powerful Realm Magic with 100+ Spells
• Conduct Diplomacy
• Multiplayer
• Highly automated micro management
• Battle Cards
• 100+ unit types, 70+ combat modifiers…

Slitherine ist zwar auf historische Spiele spezialisiert, insbesondere im zweiten Weltkrieg, aber aufgrund der positiven Erfahrungen bin ich guter Dinge, dass das Spiel sehr gut wird.
Planen ist alles, Pläne sind nichts.

Xiam

  • Mitglied
  • Mörder der 4E
Sovereignty: Crown of Kings
« Antwort #1 am: 31. August 2012, 12:01:39 »
Die Beschreibung erinnert ein wenig an Lords of War.
1984 was not supposed to be an instruction manual.

Archoangel

  • Mitglied
Sovereignty: Crown of Kings
« Antwort #2 am: 31. August 2012, 16:00:46 »
Bissl spät. Warlock Master of the Arcane ist nun schon seit einiger zeit zu haben und überzeugt auch als MoM nachfolger.
In diesem Thread gibt es wunderbare Beispiele, dass Schulpflicht und Dummheit sich nicht ausschließen. (Tempus Fugit)

4E Archoangel - Love me or leave me!

Zechi

  • Globaler Moderator
Sovereignty: Crown of Kings
« Antwort #3 am: 31. August 2012, 16:25:32 »
Bissl spät. Warlock Master of the Arcane ist nun schon seit einiger zeit zu haben und überzeugt auch als MoM nachfolger.

Ohne Diplomatie und schlechte AI spielt es nicht in der gleichen Liga.
« Letzte Änderung: 31. August 2012, 16:28:41 von Zechi »
Planen ist alles, Pläne sind nichts.

Thanee

  • Mitglied
Sovereignty: Crown of Kings
« Antwort #4 am: 31. August 2012, 20:40:08 »
Ja, so ne schlechte AI ist auf jeden Fall ein Pluspunkt! :D

Ich bin ja schon ruhig... ::)


Was ist denn an der Warlock AI nicht so toll?


Aber das Sovereignty klingt auf jeden Fall nicht schlecht.

Bye
Thanee