Zunächst mal die wichtigsten Regeltexte:
The damage of an alchemist’s bomb increases by 1d6 points at every odd-numbered alchemist level (this bonus damage is not multiplied on a critical hit or by using feats such as Vital Strike). Splash damage from an alchemist bomb is always equal to the bomb’s minimum damage (so if the bomb would deal 2d6+4 points of fire damage on a direct hit, its splash damage would be 6 points of fire damage). Those caught in the splash damage can attempt a Reflex save for half damage. The DC of this save is equal to 10 + 1/2 the alchemist’s level + the alchemist’s Intelligence modifier.
When the alchemist creates a bomb, he can choose for it to detonate very brightly. Creatures that take a direct hit from a blinding bomb are blinded for 1 minute unless they succeed at a Fortitude save. Creatures in the splash area that fail their saves against the bomb are dazzled for 1 minute. This is a light effect.
The alchemist can throw bombs that explode with a searing radiance equivalent to that of sunlight and that act as blinding bombs. Undead, fungi, molds, oozes, slimes, and creatures to which sunlight is harmful or unnatural take +2 damage per die from the bomb. Undead that are harmed by sunlight and that fail their saves against the bomb are staggered for 1 round.
Ich treffe zu diesen Bomben Aussagen und würde gerne wissen, ob ich mit diesen richtig liege:
1. Die Sunlight Bomb verursacht "+2" Schaden an den angegebenen Kreaturen.
1.1 Mich irritiert dabei dieses Pluszeichen, welches suggeriert, dass das Zusatzschaden ist. Aber die Bombe macht selbst doch gar keinen Schaden, sondern ausschließlich diesen Lichteffekt (welcher dann an bestimmten Kreaturen diesen Schaden verursacht).
1.2 Üblicherweise kann der Splash-Schaden durch einen erfolgreichen Reflexwurf halbiert werden. Dies geht hier nicht.
1.3 Dieses "per die" bezieht sich auf die Schadenswürfel der Bombe.
2.1 Der Staggered-Effekt erfordert zwei unterschiedliche Rettungswürfe: Einen Zähigkeitswurf beim Opfer des direkten Treffers, sowie einen Reflexwurf bei den Zielen im Wirkungsbereich, beiden gegen denselben Effekt und SG.
2.2 Auch die Blinding Bomb erfordert zwei unterschiedliche Rettungswürfe (einen Zähigkeitswurf des Opfers des direkten Treffers sowie Reflexwürfe der anderen).
Vielen Dank für euer Statement im Voraus.