Autor Thema: City Of The Spider Queen - Revision - Dms Only!  (Gelesen 31890 mal)

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Schreckensjul

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City Of The Spider Queen - Revision - Dms Only!
« Antwort #45 am: 21. April 2005, 18:50:56 »
 Hallo liebes Forum! Bin neu hier, für jene die meinen Vorstellungsthread noch nicht bemerkt haben. Ich habe auch vor die Stadt der Spinnenkönigin zu leiten, jedoch stört mich die enorme Kampflastigkeit des Abenteuers und so plane ich etwas mehr Rollenspiel einzubauen!

Nur wie? Habt ihr Vorschläge wie man das Abenteuer wandeln kann und es mit rollenspielerischen Begegnungen würzt. Ich dachte unter anderem daran, dass sich die Gruppe als Drow tarnt (auf magischem Wege) und so schonmal leichter mit diesen (vor allem in Sith Morcane) interagieren kann. Auch an der  heulenden Klippe und anderswo wirds dadurch einfacher. Was fällt euch noch ein?

Sensemann

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City Of The Spider Queen - Revision - Dms Only!
« Antwort #46 am: 21. April 2005, 23:52:20 »
 Vendui Schreckensjul,
am Besten liest Du als erstes Pestbeule's Beitrag"Krieg der Spinnenkönigin" in der Rubrik Story Hour. Er hat das Abenteuer perfektioniert.
Außerdem ist es immer gut auf Hintergründe aus den Spinnenkrieg-Romanen bzw. Faerun-Bücher zurückzugreifen.
Baue so wie ich ein bißchen mehr Intrigen,Querhandlungen und Dialoge ein. Lass sie auch noch andere Orte besuchen und mehr über die Hintergründe erfahren.
Bedenke allerdings,dass Drow bestimmt die Tarnung schnell entdecken,zumal wenn Deine Gruppe kein Drow spricht...
Ansonsten viel Spaß!

Klingentänzer

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City Of The Spider Queen - Revision - Dms Only!
« Antwort #47 am: 22. April 2005, 08:11:14 »
 Da es meine Spieler auch zu leicht hatten, hatte ich Irae dann auch gleich aufgewertet... ( weniger was Level angeht als vielmehr Zauber).
Hier ist sie....

Weibliche Drow CRL 18/Hie4 von Kiaransalee CR ?
Mittelgroße Humanoide ( Elf), Hp 189, Ini +0, Geschwindigkeit: 30 Fuß, AC 28, touch 18, Flatfooted 24 Angriff +33/+28/+23/+18 Nahkampf (1W4+11 plus 1W6 negative Energie) – Klaue des Wiedergängers SA: Blast Infidel, Divine Reach ( jetzt 60 Fuß), Untote beeindrucken 10/Tag, Zaubermacht +2, SQ Drow-Eigenschaften, SR 33 Spell Turning(8 Level), Schutz vor Feuer ( bis 240 Schaden), Schutz vor Blitzen (bis 240) Immun gegen Todeseffekte, Immun gegen Geisteseffekte, Kreaturen, die sie schlagen, erhalten 1w6+20 Feuerschaden, halber Schaden durch Kälteangriffe ( Bei Save 0 Schaden), Immun gegen Feuerball, Immun gegen Kältekegel, Immun gegen Feuersturm, Immun gegen Kettenblitz Immun gegen Assay Spell resistance AL CE; SV Fort+21, Ref+16,Will+24, STR 18, Dex 18, Kon 16, Int 14, Wis 23, Cha 16
Skills und Feats: Konzentration 26, Wissen(arkanes)+15, Wissen(religion)+26, Lauschen +6, Ausspähen+ 15, Suchen +4, Zauberkunde + 28, Entdecken +6, Wundersame Gegenstände erschaffen, Zusätzliches Vertreiben, Größerer Zauberfokus (Nekromantie), Zauber erhöhen, Eiserner Wille, Blitzschnelle Reflexe, Zauberfokus(Nekromantie), Durchdringende Zauber.
Epischer Zauberfokus(Nekromantie)(24+Zauberlevel für Nekrozauber)
Zauber vorbereitet: Save: DC 18+ Zauberlevel, 26+Zauberlevel für Nekrozauber
(6/8/8/8/8/6/6/5/4/3)
0-create water, detect magic, guidance, mending, purify food and drink, read magic
1-detect undead, sorrow(2), heartache, doom, handfire, deathwatch
2-spell shield, cure moderate wounds, darkbolt, wither limb, stone bones, silence
3-animate dead, mystic lash, ring of blades, dispel magic (2), searing light
4-cure critical wounds, castigate, energy vortex
5-slay living, flame strike(2), heartclutch, circle of doom, stalwart pact(bereits gesprochen – wenn auf ½ HP, +90 hp, DR 5/Magie, +4 auf alle Saves)
6-greater dispelling(2), harm, heal, antilife shell, spellmantle ( bereits gesprochen, Immun gegen Kugelblitz, Flammenschlag, Spell Vulnerability, Immun gegen Blitzstrahl, Schwächestrahl, kann 9 Spruchlevel absorbieren, löst energy vortex aus)
7-Word of chaos, repulsion, Death Dragon, Fortunate Fate ( heal wenn sie unter 0 HP fällt)
8-Fire Storm, Greater Spell immunity, Death pact( wird wegteleportiert, erweckt und geheilt, wenn sie stirbt)
9-Implosion, energy drain, storm of vengeance


Einige Infos...sie ist hier schon durch Zauber aufgewertet, insbesondere Spellmantle und Greater Spell Immunity. Die angegebenen Zauber sind die, welche meine Gruppe gern verwendet hat - dabei ging ich davon aus, daß sie sie während eines Kampfes gescryed hat.
Zauber sind aus dem Grundbuch, dem Magic of Faerun und dem Book of Vile Darkness.
------Narz!-------

ich bin SO mit Dona Barrikate ;)

Zanan

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City Of The Spider Queen - Revision - Dms Only!
« Antwort #48 am: 25. April 2005, 00:27:02 »
 Vendui!

Nur kurz zu Irae ... wichtitg ist natürlich, daß sie mit dem Tempel an sich zusammenarbeitet und sicher nicht allein auf den Haufen Helden wartet, der ihr ganzes Werk zerstört hat / zerstören will. Wir wollen ja nicht in diese alte Undermountain "Raum-Monster, nächster Raum-nächstes Monster" - Mentalität zurückfallen, oder?! Als halbweg klarer NSC wird sie die verbliebenen Kräfte zusammenziehen und sich in einer Endschlacht dem Gegner stellen.

PS: Simulacrum ist in dieser Hinsicht ein genialer Zauber, vor allem, wenn man Irae zur Yathrinshee umgemodelt hat ;)
Ust, usstan elgg dos ...

Cease this tirade, take a breath, and think. Then you will realize, enemy of the Dark Elves, that my concern for your well being has always been, at best, limited.

Zanan

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City Of The Spider Queen - Revision - Dms Only!
« Antwort #49 am: 10. August 2005, 14:14:44 »
Sanctum Defenders (still subject to corrections)

Recreation part:
The whole stat-block looks a bit blown up, as I have put in various additional information. The equipment has been changed and adapted to the location (space), as have feats and spells. A "check all the important parts" - list appears at the end, the two above are for reference. Delete as appropriate.
As these characters have reached 15th level - which requires and deserves better than average scores -  they were created using the 32-point-buy method. Equipment was adjusted according to the NPC (ECL 17) gear value table.

Fighter 2 / Hexblade 12 / Blackguard 1
CR 16; Medium-size Humanoid (Drow); HD 15d10+15; HP 127 (= 75% of maximum); Init +7 (+3 Dex, +4 feat); Spd 30 ft.; AC 23 / 25 (+3 Dex, +1 natural, +9 armor / +2 feat) (Touch 13/15, flat-footed 20 ); Atk/Grapple +15/+18; Atk (full) +22/+17/+12 melee (1d8+7/17-20/x2, magical longsword) or +20/+15/+10 melee (1d8+6/17-20/x2, magical longsword) and +20/+15 melee (1d8+5/19-20/x2 plus spell, magical longsword) or +18 ranged (bead of force) or +18 ranged touch (by spell);
SA Greater Hexblade's Curse (3x/day, free action, -4 penalty, Will DC 19), spells and spell-like abilities.
SQ Arcane Resistance, Aura of Evil, Aura of Unluck, Damage reduction 1/-, Drow racial traits, <span style='color:Gray'>Familiar</span>, Mettle, Poison Use, SR 26;
AL NE;
SV Fort +12 (15)*, Ref +9 (12)*, Will +11 (14)* (+13 (16)* Drow bonus) - *Arcane Resistance
Str 16, Dex 16, Con 12, Int 14, Wis 12, Cha 16
Skills: Bluff +13 (10+3), Climb +4 (2+3-1), Concentration +12 (11+1), Craft +3 (1+2), Diplomacy +11 (8+3),  Handle Animal +5 (2+3), Heal +3 (1+2), Hide +9 (7+3-1), Intimidate +14 (11+3), Jump +3 (1+3-1), Knowledge (Arcana) +3 (1+2), Knowledge (Religion) +5 (3+2), Listen +3 (2+1), Move Silently +2 (+3-1), Profession +4 (2+2), Ride +5 (2+3), Search +4 (2+2), Spellcraft +8 (6+2), Spot +3 (2+1), Swim +4 (1+3);
Languages: Elven (Drow), Common, Undercommon - Drow Sign Language, one open.
Feats (6 + 4) - Cleave, Combat Casting, Improved Initiative, Improved Sunder, Improved Two Weapon Fighting, Oversized Two Weapon Fighting(CAdv), Power Attack, Spell Penetration, Twin Sword Style, Two-Weapon Fighting;
Spell-Like Abilities: 1/day - Dancing Lights, Darkness, Detect Good, Faerie Fire. CL 15; save DC 13 + spell level.

Arcane (Hexblade) Spells (as you please): (2/2/2); CL: 6; Base DC = 13 + spell level: 1st ; 2nd ; 3rd..

Sample spells known: Female Drow -> (4/4/3) 1 - entropic shield, protection from good, expeditious retreat, tasha's hideous laughter; 2 - Bull's Strength, Glitterdust, Invisibility, Resist Energy; 3 - Confusion, Poison, Vampiric Touch.

Male Drow -> 1 - Alarm, Detect Magic, entropic shield, protection from good; 2 - Blindness/Deafness, Eagle's Splendor, False Life, Invisibility; 3 - poison, slow, wind wall.

Divine (Blackguard) Spells : (1); base DC 11 + spell level. 1st corrupt weapon.

Gear (GP 100,000): +3 adamantine drowcraft chainshirts (21k), +2 keen drowcraft longswords (32k), +2 drowcraft longswords of spellstoring (32k), Amulets of Natural Armor +1 (2k), Beads of Force (3k), Cloak of Resistance +2 (4k), Potions: bear's endurance (0,3), blur (0,3) bull's strength (0,3), cure serious wounds (0,75), displacement (0,75), eagle's splendor (0,3), haste (0,75), heroism (0,75), shield of faith +4 (0,6k),   (= 96,000) - maybe some poison for the swords?

Powered up:

The sanctum defenders are assumed to have been warned by the temple or other means about the attackers' numbers and time of appearance. They cast the spells or drank the potions in a sequence that gives them the longest possible effects (so e.g.  potion of displacement comes last). The spells of their off-hand weapons have been cast by Irae herself (see her revised stat-block later). It is assumed that these drow always act under the influence of faerzress regarding weapon and armor bonuses.
As compared to the original defenders, these two lack the offensive potential of the death spears, but have more attacks per round, greatly increased save scores and speed, gain Hexblade abilities and features, a fair selection of spells, and the ability to cast free action Hexblade Curses with a good chance of success. The block still includes extended explanations of the AC, saves, skills and all, just as reference for the DM. If you use these sanctum defenders, simply delete the unnecessary stuff.

Fighter 2 / Hexblade 12 / Blackguard 1
CR 16; Medium-size Humanoid (Drow); HD 15d10+45; HP 157 (= 75% of maximum); Init +7 (+3 Dex, +4 feat); Spd 60 ft.; AC 28 / 30 (+3 Dex, +1 natural, +9 armor, +4 deflection, +1 dodge / +2 feat) (Touch 18/20, flat-footed 24) - 20% / 50% miss chance; Atk/Grapple +15/+20; Atk (full) +27/+27/+22/+17 melee (1d8+9/17-20/x2, magical longsword, automatic critical) or +25/+25/+20/+15 melee (1d8+9/17-20/x2, magical longsword, automatic critical) and +25/+20 melee (1d8+6/19-20/x2 plus spell (Vampiric Touch 7d6 or Bestow Curse (Will DC 18, -6 Con)) magical longsword) or +23 melee touch (spell) or +18 ranged (bead of force) or +18 ranged touch (by spell);
SA Greater Hexblade's Curse (3x/day, free action, -4 penalty, Will DC 21), spells and spell-like abilities (SLA).
SQ Arcane Resistance (+5 on all saves vs. spells and SLA), Aura of Evil, Aura of Unluck (20% miss chance), Blur (20% miss chance), Damage reduction 1/-, Displacement (50% miss chance), Drow racial traits, <span style='color:Gray'>Familiar</span>, Mettle (no damage on successful Fort/partial and Will/half saves), Poison Use, Protection from Good (Immunities to charm et al), Fire Resistance 10, SR 26;
AL NE;
SV Fort +16 (21)*, Ref +12 (17)*, Will +13 (18 )* (+15 (20)* Drow bonus) - *Arcane Resistance
Str 20, Dex 16, Con 16, Int 14, Wis 12, Cha 20
Skills: Bluff +15 (10+5), Climb +6 (2+5-1), Concentration +14 (11+3), Craft +3 (1+2), Diplomacy +13 (8+5),  Handle Animal +7 (2+5), Heal +3 (1+2), Hide +9 (7+3-1), Intimidate +16 (11+5), Jump +5 (1+5-1), Knowledge (Arcana) +3 (1+2), Knowledge (Religion) +5 (3+2), Listen +3 (2+1), Move Silently +2 (+3-1), Profession +4 (2+2), Ride +5 (2+3), Search +4 (2+2), Spellcraft +8 (6+2), Spot +3 (2+1), Swim +6 (1+5);
Languages: Elven (Drow), Common, Undercommon - Drow Sign Language, one open.
Feats (6 + 4) - Cleave, Combat Casting, Improved Initiative, Improved Sunder, Improved Two Weapon Fighting, Oversized Two Weapon Fighting (CAdv), Power Attack, Spell Penetration, Twin Sword Style, Two-Weapon Fighting;
Spell-Like Abilities: 1/day - Dancing Lights, Darkness, Detect Good, Faerie Fire . CL 15; save DC 15 + spell level.

Arcane (Hexblade) Spells (Male): (2/2/2); CL: 6; Base DC = 15 + spell level: 1st entropic shield*, protection from good*; 2nd Invisibility, Resist Energy (Fire)*; 3rd Poison (Fort DC 18 ), Wind Wall.

Arcane (Hexblade) Spells (Female): (2/2/2); CL: 6; Base DC = 15 + spell level: 0 - ; 1st entropic shield*, protection from good*; 2nd Invisibility, Resist Energy (Fire)*; 3rd Confusion (Will DC 18 ), Vampiric Touch (3d6).

Divine (Blackguard) Spells : (1); base DC 11 + spell level. 1st corrupt weapon*.

*marks cast spells. (Check Protection from Good spell regarding duration and whether opponents are relevant, e.g., AC bonus outlasts shield of faith's by 5 mins.)


Here's a low-down of the two characters: (stuff to keep in mind)
General features: (at the beginning of the fight)
HD 15; HP 157 (plus Vampiric Touch); SP 60 ft.

Defense:
AC 28 / 30 (Touch 18/20, Flat 24); Damage Reduction 1 / - (armor)
Miss chances: 20% vs. all attacks for 8 rds, free action, Aura of Unluck; 20% all 2 mins Blur; 20% ranged 6 mins Entropic Shield, 50 % all Displacement 3 rds;
Immunities: Sleep (race), Enchantments (Protection from Good  6 mins)
Resistance: Fire 10 (60 mins)

Saves:
Fort 16 (21 vs. spells and spell-like abilities) - mettle (see stat-block)
Ref 12 (17)
Will 13 / 18 (Drow) (15 / 20) - mettle

Spell Resistance 26

Skills:
Bluff (for feint) +15
Concentration (casting) +14 (excluding +4 from Combat Casting)

Feats: (they will go for all out attack, maybe trying to sunder an annoying rogue's daggers (etc.) first)
Improved Sunder (+4 on all attacks against weapons etc.)
Cleave (if opportunity arises)
Power Attack (only if they note an AC weakness with the opponent)

Offensive:
Ranged: (given the lack of space, only minimal options)
+18 bead of force (vs. any heavily armored or robed opponents, the latter maybe "covered" in darkness to obscure any spellcasting afterwards)
+18 spell (no damage spell chosen so far, but confusion comes in handy)
spells - drow spell-like abilities to thwart rogues and other hiding/invisible folk
Hexblade's Curse - once per round on any non-affected target

Melee:
Single hand (plus spell (?) or feint)
+27/+27/+22/+17 melee (1d8+9/17-20/x2, magical longsword, automatic critical due to spell)

Two Weapon Fighting (adds AC bonus vs. one opponent, off-hand sword can cast free action spell once)
+25/+25/+20/+15 melee (1d8+9/17-20/x2, magical longsword, automatic critical due to spell)
+25/+20 melee (1d8+6/19-20/x2 plus spell (Vampiric Touch 7d6 or Bestow Curse (Will DC 18, -6 Con)) magical longsword)
(Given time, the two may cast another spell into the blades, poison and vampiric touch (Hexblade version, 3d6) respectively.)

Spells: (not that great a selection on offer though*)
+27 melee touch for poison or vampiric touch

*Then again, Irae may have a spell imbued into one of the characters.[/quote]

A possible tactic may be to stay invisible (or take 20 on hide) till the opponents arrive, then cast faerie fire and confusion on the whole of them, before getting into melee. In any case, the defenders should be ready ("actioned") for them, most likely gaining the first initiative.
Ust, usstan elgg dos ...

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Zanan

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« Antwort #50 am: 18. September 2005, 19:44:10 »
 Some notes have been added to the initial article on page 1.
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Anonymous

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« Antwort #51 am: 24. Dezember 2005, 00:06:07 »
Maerimydra Officer (p.145, subject to corrections)

(Acts in an area of faerzress (relevant for drowcraft items), re-created with 28 PB and slightly changed equipment, taken from Underdark. Note that the deflection bonus from the drowcraft ability remains when the character is touched. A couple of feats were replaced, Weapon Finesse was unnecessary due to equal scores.)

Fighter 8

CR 9; Medium-size Humanoid (Drow, female); HD 8d10+16; HP 72 (= 75%); Init +5 (+3 Dex, +2 feat); Spd 30 ft.; AC 24 (+3 Dex, +1 Natural, +7 magical armor, +3 magical shield) (Touch 15, flat-footed 18 (21 shield)); Atk (full/grapple) +8/+11; Atk. full: +15/+10 melee (1d6+8/15-20/x2, +1 drowcraft rapier) or +12/+7 ranged (1d6+3, javelin);
SA Spells.
SQ Racial traits (drow), SR 19;
AL CE;
SV Fort +8, Ref +5, Will +2 (+4 Drow bonus)
Str 16, Dex 16, Con 14, Int 12, Wis 10, Cha 11
Skills (SP (12+21=) 33): Climb +4 (3+3-2), Handle Animal (Lizard) +3 (0+3), Intimidate +6 (0+6), Jump +4 (3+3-2), Listen +6 (0+4+2), Ride (Lizard) +6 (3+3), Search +3 (1+2), Spot +8 (0+4+2+2), Swim +4 (3+1);
Languages: Elven (Drow), Common, Undercommon plus Drow Sign Language.
Feats (3+5) - Blind-fight, BloodedPG, Dodge*, Improved Critical (rapier), Mobility, Spring Attack, Weapon Focus (rapier), Weapon Specialisation (rapier); (*Not included in statistics.)
Spell-Like Abilities: 1/day dancing lights, darkness, faerie fire. CL 8; save DC 10 + spell level.

Gear (GP 16,000; ECL 10 - NPC): +1 drowcraft rapier, +1 drowcraft chainshirt, +1 heavy steel shield, amulet of natural armor +1, 2 masterwork javelins.

Zanan

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City Of The Spider Queen - Revision - Dms Only!
« Antwort #52 am: 27. Dezember 2005, 17:33:41 »
The guest above was myself ... just in case.

Correction: Intimidate +5 (0+5), Ride +5 (3+2)
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Venom

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« Antwort #53 am: 14. März 2006, 11:36:42 »
Hi Leutz!

Ich wollt mal fragen wie es mit der Konvertierung steht und ob die auch scho fertig irgendwo zum saugen gibt? Hab Daeinar wegen dem FAQ angeschrieben aber der meldet sich nicht bisher. ;) Obwohl ich ganz nett gefragt hab ^^

Am besten auf deutsch zur not auch auf englisch aber vllt übersichtlicher als in dem Wizard-Thread weil da blicksch ja gar nix mehr durch.

Wär euch sehr zu dank verbunden *g*

Gruß Venom

Zanan

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« Antwort #54 am: 26. Juni 2006, 10:24:28 »
Two more updated NPCs from the adventure:

Sample Szith Morcane Sentry (advanced by 1 level)
Drow Fighter 6
CR 7; Medium-size Humanoid (Drow); HD 6d10+12; HP 54 (= 75%); Init +7 (+3 Dex, +4 improved initiative); Spd 30 ft.; AC 20 (+3 Dex, +5 +1 chainshirt, +2 +1 buckler) (Touch 13, flat-footed 15 (shield 17)); Atk (full) +11/+6 melee (1d6+6/18-20/x2, +1 rapier) or +11 ranged (1d8+2 /19-20/x2 and poison Fort DC 13, +1 light crossbow); SA Poison, spell-like abilities. SQ Racial traits, SR 17; AL NE;
SV Fort +6, Ref +4, Will +1 (+3 Drow bonus); Str 16, Dex 16, Con 14, Int 12, Wis 10, Cha 10
Skills and Feats (SP - 27): Climb +4, Handle Animal (Lizard) +4, Hide +4, Jump +2, Listen +7, Move Silently +5, Ride +5, Search +3, Spot +6, Swim +2;
Languages: Elven (Drow), Undercommon, Common and Drow Sign Language.
(3 + 4) Alertness, Blind-fight, Improved Initiative, Point blank shot (inluded in stats), Stealthy, Weapon Focus (rapier), Weapon Specilization (rapier);
Spells (usable once per day, DC 10 plus spell-level): Dancing Lights, Darkness, Faerie Fire.
Gear (GP): +1 rapier, +1 light crossbow, +1 chainshirt, +1 buckler, 15 bolts, 1d6 doses of Drow poison.

Optional feat: Poison Immunity (Drow poison)

Revenant Maerimydra Officer (p. 151f)
Drow Revenant Fighter 8
CR 10; Medium-size Undead (Augmented Humanoid (Drow, female)); HD 8d12+16 (Desecrated undead); HP 84 (= 75%); Init +5 (+3 Dex, +2 feat); Spd 30 ft.; AC 25 (+3 Dex, +1 Natural, +8 magical armor, +3 magical shield) (Touch 15, flat-footed 19 (22 shield)); Atk (full/grapple) +8/+13; Atk. full: +18/+13 melee (1d6+11/15-20/x2 plus 1d6 cold, +2 cold drowcraft rapier) or +12/+7 ranged (1d6+5, javelin);
SA Paralyzing glare, spells, vengeful strike.
SQ DR 5 / Magic, Fast Healing 3 (except Fire), Immunities (acid, gas, cold, electricity, and polymorph; 25 % vs. critical hits and sneak attacks), Racial traits (drow, undead), SR 19, turning immunity;
AL CE;
SV Fort +6, Ref +5, Will +2 (+4 Drow bonus), undead.
Str 20, Dex 16, Con - , Int 12, Wis 10, Cha 13
Skills (SP (12+21=) 33): Climb +6 (5+3-2), Handle Animal (Lizard) +4 (1+3) (but undead), Intimidate +7 (1+6), Jump +6 (5+3-2), Listen +6 (0+4+2), Ride (Lizard) +6 (3+3), Search +3 (1+2), Spot +8 (0+4+2+2), Swim +6 (5+1);
Languages: Elven (Drow), Common, Undercommon plus Drow Sign Language.
Feats (3+5) - Blind-fight, BloodedPG, Dodge*, Improved Critical (rapier), Mobility, Spring Attack, Weapon Focus (rapier), Weapon Specialisation (rapier); (*Not included in statistics.)
Spell-Like Abilities: 1/day dancing lights, darkness, faerie fire. CL 8; save DC 11 + spell level.

Gear (GP 77,000; ECL 16 - NPC): +2 cold drowcraft rapier, +2 drowcraft chainshirt of light fortification, +1 heavy steel shield, amulet of natural armor +1, potion of inflict critcial wounds, 2 masterwork javelins.

As always, subject to corrections.
Ust, usstan elgg dos ...

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Thalas

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« Antwort #55 am: 27. August 2006, 00:05:53 »
Habe mich jetzt hier durch vier Threads gewurschtelt und habe jede Menge Infos über das Abenteuer bekommen. Doch ich würde gerne wissen, ob es eine PDF oder sonst was gibt, in der die umgewandelten Stats aufgelistet sind. Der Thread in den Wizards Foren ist mittlerweile so groß, dass man dort nicht mehr durchblickt. Außerdem kann man bei der Menge der Poster dort auch nicht mehr die Qualität einschätzen.
~ I survived Myth Drannor '06 ~
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Zanan

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« Antwort #56 am: 19. September 2006, 12:28:57 »
Hatte mal den Wizardsthread auf die Stats reduziert und kam auf eine 44 Seiten DOC. Da ist sicher inzwischen was dazugewachsen ... und sort habe ich das auch noch nicht. Mal sehen, in einer stillen freien  Minute vielleicht ...
Ust, usstan elgg dos ...

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hewimeddel

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« Antwort #57 am: 19. September 2006, 13:19:23 »
Off-Topic-Zwischenfrage:
Spoiler (Anzeigen)


tschau,
hewi
"The right way to play guitar is to play thrash metal" (Mike Mearls)

Thalas

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« Antwort #58 am: 19. September 2006, 16:34:19 »
Habe ebenfalls eine Frage zu dem Abenteuer: Die Helden finde ja eine Karte die sie nach M bringt. Ich habe aber nicht vor diese Karte einzubauen (zumindest nicht so), da es ein wenig zu unlogisch ist. Wie habt ihr es gemacht, alternative Ideen?

Zitat
Gibts auch Konvertierungen von anderen Abenteuern?
(evtl. auch sogar von AD&D-Abenteuern?)


Jein. Es einige alte und sehr bekannte D&D 1E Dungeon Crawl Abenteuer die ein fremder Verlag (Goodman Games) auf 3.5 bringt und veröffenlicht. Ansonsten fällt mir jetzt nur spontan dass 1E AD&D Abenteuer "Castle Ravenloft" ein, welches im Oktober als "Expedition to Castle Ravenloft" erscheint sowie nächstes Jahr "Queen of the Demnonweb Pits" als "Expedition to the Demonweb Pits". Die Dungeon Crwal Dinger sind absichtlich auf old Style gehalten (die alten Cover, Bilder etc.) und die Expedition Serie sind komplett revised Projekte.
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Zechi

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City Of The Spider Queen - Revision - Dms Only!
« Antwort #59 am: 19. September 2006, 17:39:08 »
Konvertierungen von Fans gibt es einige. Viele der Klassiker findest du in der Conversion Library auf EN-World. Du brauchst aber das Original-Abenteuer.

Zudem hat WotC ja Tomb of Horrors und White Plume Mountain "revised".

Gruß Zechi
Planen ist alles, Pläne sind nichts.