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D&D / d20 => Regelforum => Pathfinder-Regeln => Thema gestartet von: Pestbeule am 20. Oktober 2012, 08:01:49

Titel: Schädigende Verteidigungsfähigkeiten [Stacheln, Ätzende Haut etc.)
Beitrag von: Pestbeule am 20. Oktober 2012, 08:01:49
Zitat
Any creature
that strikes the wearer with a melee weapon, unarmed
strike, or a natural weapon while the spikes are elongated
takes 1d8+6 points of piercing damage from the armor’s
barbs (unless using a weapon with reach)

Heißt das mit jedem Treffer erleidet der Angreifer diesen Schaden?

Das gleiche Spiel bei Feuerschild:
Zitat
Any creature striking you with its body or a hand-held weapon deals normal damage, but at the same time the attacker takes 1d6 points of damage + 1 point per caster level (maximum +15). This damage is either cold damage (if you choose a chill shield) or fire damage (if you choose a warm shield). If the attacker has spell resistance, it applies to this effect. Creatures wielding melee weapons with reach are not subject to this damage if they attack you.

Ich lese es so das dieser Schaden bei jedem Schlag verursacht wird. Ist das richtig?
Titel: Schädigende Verteidigungsfähigkeiten [Stacheln, Ätzende Haut etc.)
Beitrag von: Kilamar am 20. Oktober 2012, 10:52:52
Ja und ja.