Hit Die: d8
Skillpoints: 4+int
BAB: medium
Fort: high/low - noch unsicher!
Ref: low
Will: high
Weapon and armor proficiency: light armor, light shields, simple weapons
Abilities
Stufe 1:
- Spells: As cleric
- Curse (as Oracle)
- Revelation
Stufe 2:
Stufe 3:
- Revelation
Stufe 4:
Stufe 5:
- Revelation
Stufe 6:
- ???
Archetypes (In Work): ???
Mysteries (Spells funktionieren wie Domain-Spells):
TimeSpoiler (Anzeigen)Skills: Perception, ???
Spells: Anticipate peril (1), grace (2), slow [target: one creature] (3)
Revelations:
- Hasten: Als schnelle Aktion kann sich der Seher der Zeit für eine Runde in den Zustand "Hast" versetzen (wie der gleichnamige Zauber). Die anschließende Runde leidet er unter dem Effekt des Zaubers "verlangsamen" und kann diese Fähigkeit währenddessen nicht einsetzen. 3+ WE-Mod rd/Tag Ab Stufe 5: 2rd Hast
- Verrottende Berührung: eine berührte Kreatur altert für 10 min/Stufe um eine Kategorie und erhält die entsprechenden Abzüge (aber nicht die Vorteile hohen Alters). 3+WE-Mod/Tag (wie sands of time)
- Altern: Du kannst in einem 60-minütigen Dein Außsehen einem beliebigen Alter anpassen. Ab Stufe 5... ?
- Deja-vu: Einmal am Tag kannst Du einem beliebigen d20-Wurf wiederholen. Ab Stufe 5: 2x
- Rausch der Zeit: Einmal am Tag kannst Du einen Zauber wirken, als wäre er mit dem metamagischen Talent "Zauber ausdehnen" versehen. Auf Stufe 5 kannst Du diese Fähigkeit 2 mal am Tag einsetzen
- 2x Ini würfeln, ab 5 3x (wie war sight revelation des battle-oracles)
- Sphäre der Zeit: gegner in Aura (5ft/2lvl) verlangsamt, 3+WE-mod Runden am Tag
AncientsSpoiler (Anzeigen)Skills: Kn (History), ???
Spells: comprehend language (1), detect thoughts (2), scrying (3)
Revelations:
- Blut der Helden: als Bewegungsaktion +1 Schaden, Angriff, Will-saves gegen fear +1 für WE-mod Runden, ab Stufe 5 +2; 1x/Tag, ab Stufe 5 2x
- Heimsuchen: ghost sound 3+cha/tag oder gezielt für shaken (wie doom)
- Stimme der Gefallenen: Speak with the dead für stufe runden, ab Stufe 5 +2 auf SG
- Weisheit der Ahnen: einmal am Tag, dauer 10 Minuten: augury spell (90%). Ab Stufe 5 Divination spell
- Geister des Schmerzes: Waffe Keen für 1rd/lvl (swift action)
- Focused Trance (Ex): You can enter a deep meditation, blocking out visual and auditory stimuli and allowing you to concentrate on a single problem, philosophical issue, or memory. This trance lasts 1d6 rounds, during which time you can only take move actions. During this period, you gain a bonus equal to your level on all saves against sonic effects and gaze attacks. When you come out of your trance, you may make a single Intelligence-based skill check with a +20 circumstance bonus. You may enter your focused trance a number of times per day equal to your Wisdom modifie
- Beseelte Taktik: WE statt ST für CMB und BAB=Stufe für Manöver, ab Stufe 5: ein beliebiges improved [maneuver] feat <- zu Stark?
Gestirne:
Spoiler (Anzeigen)Skills: ???
Spells: confusion , lesser (1), dust of twilight (2), suggestion (3)
Revelations:
- berührung des Chaos: touch -> confused 1w4 Rd, 3+WE-Mod/Tag
- Vertrauter der Nacht: Wie Magier, aber nur Tiere mit "Nacht"-theme
- Funkelauge: Dunkelsicht 18m für 1min/Stufe
- Guiding Star (Su): Whenever you can see the open sky at night, you can determine your precise location. When the night sky is visible to you, you may also add your Wisdom modifier to your Wisdom modifier on all Wisdom-based checks. In addition, once per night while outdoors, you can cast one spell as if it were modified by the Empower Spell, Extend Spell, Silent Spell, or Still Spell feat without increasing the spell’s casting time or level. <--doof?
- Traumspinnen: Du kannst einer beliebigen Kreatur, die Du kennst einen Traum zukommen lassen 1/tag. Ab 5: 2/tag
- Wahrheit des kosmos: Stufe auf Motiv erkennen, einmal am Tag reroll. Ab Stufe 5 Du darfst sofort einen Mitiv erkennen wurf machen, um eine Illusion als solche zuerkennen (anstelle des RW)
Natur:Spoiler (Anzeigen)Skills: Kn (Nature), Perception
Spells: charm animal (1), barkskin (2), speak with plants (3)
- Speak with Animals (Ex): Choose a specific kind of animal (eagle, fox, dog, and so on). You gain the ability to converse with that type of animal as if you were under the effects of speak with animal. You gain the ability to communicate with an additional kind of animal for every 3 oracle lvls you have attained.
- Companion of Nature: Gain Animal Companion
- Spirit of Nature (Su): When in a natural setting, whenever you are reduced to negative hit points, you automatically stabilize. At 5th lvl, you gain fast healing 1 for 1d4 rds whenever you are reduced to negative hit points.
- Wood Bond (Ex): Your mystical bond with wood is such that your weapons become an extension of your body. You gain a +1 competence bonus on attack rolls when wielding a weapon made of or mostly consisting of wood (such as a bow, club, quarterstaff, or spear). This bonus increases by +1 at 5th level and every five levels thereafter.
- Woodland Stride (Ex): You can move through any sort of undergrowth (such as natural thorns, briars, overgrown areas, and similar terrain) at your normal speed and without taking damage or suffering any other impairment. Thorns, briars, and overgrown areas that have been magically manipulated to impede motion, however, still affect you
- Eins mit der Natur: Stufe auf Wahrnehmung, always act in surprise round.
Außerdem habe ich noch ein "Genesungs"-Mysterium erstellt mit Handauflegen (wie ein paladin, aber niemals als swift action) und heilkunde-aufwertenden Offenbarungen, aber das ist alles noch nicht so ganz wie ich es gerne hätte, da muss ich noch ein wenig drüber nachdenken.
Spelllist (ANMERKUNG: Ich tendiere derzeit dazu, dass alle Cure-Spells ausschließlich temporäre Trefferpunkte zurückgeben, die 1h/Stufe halten! Ich habe große Schwierigkeiten, Heilzauber in das Setting einzubetten und das war nun mein bester Einfall, ich bin aber sehr gerne offen für weitere Vorschläge!!!):
Spoiler (Anzeigen)Grad 1:
Bane
Comprehend Languages
Doom
CLW
Know the Enemy
Magic Weapon
Remove Fear
Remove Sickness
Shield of faith
Anticipate Peril
Protection from...
Detect Animal
Endure Elements
ILW
Deathwatch
Detect magic
ghost sound
Grad 2:
Aid
Align Weapon
Augury
Delay Poison
Grace
Remove Paralysis
Sehers burden
Share language
Weapon of Awe
See invis.
Cure medium wounds
Detect thoughts
Enthrall
Status
darkness (?)
imw
dust of twilight (?)
pyrotechnics
Grad 3:
Archons Aura
Prayer
Remove Curse
Water Walk
Clairaudience
Tongues
Slow (one target only)
Restoration, lesser
Cure serious wounds
Heroism
Seek thoughts
Scrying
Speak with dead
Dispel magic
isw
searing light
explosive runes