Ich schau' mir die Ankündigungen schon gar nicht mehr an. Es kommen in der 3.5 scheinbar ohnehin nur noch überflüssige Bücher. Jede neue Ankündigung bestätigt mir diese Vermutung erneut.
Zitat von: "Xiam"Ich schau' mir die Ankündigungen schon gar nicht mehr an. Es kommen in der 3.5 scheinbar ohnehin nur noch überflüssige Bücher. Jede neue Ankündigung bestätigt mir diese Vermutung erneut.
Schau dir mal Tome of Magic (http://www.dnd-gate.de/gate3/page/index.php?id=1391) an ;)
Man kann ja wohl schwer sagen, dass eij Buch überflüssig ist ohne es zu kennen. Da natürlich mittlerweile so viele Bücher rausgekommen sind, werden natürlich die Neuerscheinungen immer spezieller.
Ich habe einen Spieler in der Runde (in der ich spiele), der sich jedes neue Buch kauft und auch gleich Dinge daraus ausprobieren muss.
Allerdings muss ich sagen das mich "Cityscape" als auch "Dungeonscape" rein optisch vom Cover her schon total ansprechen.
Zitat von: "Talamar"
Allerdings muss ich sagen das mich "Cityscape" als auch "Dungeonscape" rein optisch vom Cover her schon total ansprechen.
Dem kann ich nur zustimmen. Bin auf jeden Fall gespannt, ich finde Städte und Dungeons hat man auch häufiger als Eiszeit, Ozean und Wüste ;)
Jetzt ist es sicher. Auf Wizards.com steht zu Cityscape: The latest installation to the Environment series (Sandstorm,Frostburn, and so on), this 160-page supplement explores the treacherous territory found within the walls of the cities your characters visit. With rules for...
Januar | Complete Scoundrel |
---|---|
Februar | Hidden Crypts, Dungeon Tiles 3 |
Februar | Secrets of Sarlona |
Februar | Barrow of the Forgotten King |
Februar | Dungeonscape |
März | Magic Item Compendium |
April | City of Peril |
April | Expedition to the Demonweb Pits |
April | Eyes of the Lich Queen |
Mai | Ruins of the Wild, Dungeon Tiles 4 |
Mai | Drow Of The Underdark |
Juni | Complete Champion |
Juni | The Sinister Spire |
Juni | The Last War |
Juni | Expedition to Undermountain |
Juli | Monster Manual V |
Juli | Maps of Adventure |
D&D Rules Compendium (Hardcover)
by Chris Sims (Compiler)
Hardcover: 160 pages
Publisher: Wizards of the Coast (October 16, 2007)
Language: English
ISBN-10: 078694725X
ISBN-13: 978-0786947256
Dragons of Eberron (Hardcover)
by Keith Baker
Hardcover: 160 pages
Publisher: Wizards of the Coast (October 16, 2007)
Language: English
ISBN-10: 0786941545
ISBN-13: 978-0786941544
Gerade auf EN-World zwei neue Bücher für 2007 entdeckt:
Ein Rules Compendium könnte eine sehr spannende Sache sein, quasi wirklich die 3.75E.
Gruß Zechi
by Chris Sims (Compiler)
Ohne Worte (http://www.amazon.com/Confessions-Part-time-Sorceress-Girls-Guide/dp/0786947268/sr=1-27/qid=1170236792/ref=sr_1_27/102-8866167-4869702?ie=UTF8&s=books)
Ich hoffe bloß, dass es nicht nur eine Zusammenfassung des bisherigen Regeln ist, sondern auch gleichzeitig eine Überarbeitung, damit die Sachen wieder etwas besser zusammen passen.
Dungeonscape Table of Contents ist online
Das Inhaltsverzeichnis lässt in der Tat nicht wirklich viel Hoffnung, dass es ein gutes Buch ist.
Zitat von: "Zechi"Das Inhaltsverzeichnis lässt in der Tat nicht wirklich viel Hoffnung, dass es ein gutes Buch ist.
Wieso? Unter dem Namen Dungeonscape stelle ich mir eigentlich fast haargenau das vor was ich im Inhaltsverzeichnis sehe.
dann dürfte dieses Werk, welches für November 2007 angekündigt ist, bestimmt mehr Interesse ernten 8) :
http://www.wizards.com/default.asp?x=products/fracc/9780786947317
- Exemplars of Evil: Deadly Foes to Vex Your Heroes
- D&D Rules Compendium (Hardcover)
by Chris Sims (Compiler)
Hardcover: 160 pages
Tired of hauling all of your D&D rules supplements to the gaming table? Having trouble finding the rule you need? The Rules Compendium supplement takes all of the game's most important rules and presents them in a single comprehensive, easy-to-reference volume for players and Dungeon Masters. In addition to presenting the rules of the game, the Rules Compendium incorporates official errata as well as behind-the-scenes designer and developer commentary explaining how the rules system has evolved and why certain rules work the way they do.
- Dragons of Eberron
- Dungeon Survival Guide
- Anauroch: The Sundering of the World
- Grand History of the Realms
- Elder Evils
- Dragons of Eberron
Interessiert mich nicht, da ich nicht in Eberron spiele, aber ich hoffe für die Eberron Fans das es deutlich besser wird als das eher schlechte Dragon's of Faerûn.
- Exemplars of Evil: Deadly Foes to Vex Your Heroes
Das wird wohl eher nicht so mein Fall, die dargestellten NSC müssten schon wirklich genial designed und "fluffig" sein, dass mich dieses Buch interessiert.
...
- Elder Evils
Wenn der Name hält was er verspricht wird das für mich ein must have.
Elder Evils
Da die Drachen auf Eberron eine ganz andere Rolle spielen als in den Realms wird das sicherlich sehr interessant.
(Die Drachen regieren dort über ihren eigenen Kontinent, über den so gut wie nichts bisher bekannt ist, und sind ihr ganzes Leben mit einer ominösen Prophezeiung beschäftigt.)
Für die meisten Kampagnen wird das Buch allerdings sicherlich nicht verwertbar sein.
Abgesehen davon, dass sich für mich die beiden Bücher sehr ähnlich anhören und ich daher nicht verstehe, wieso das eine dich so interessiert, das andere jedoch nicht, scheint es sich da wohl wieder um eine neue "Serie" zu handeln.
Anauaroch: The Sundering of the World
Im November kommen:
- Anauroch: The Sundering of the World
A Forgotten Realms Supplement
by Sean K Reynolds
Hardcover: 160 pages
FR3 Anauroch is the final part of a three-part series of 160-page hardcover super-adventures set in the Forgotten Realms campaign setting. It can also be easily played as a stand-alone high-level adventure. In addition to encounters, this book contains detailed source material on the land of Anauroch, home of ancient Netherese ruins and the Empire of Shade.
Quelle & Cover:
http://www.wizards.com/default.asp?x=products/fracc/978078694
Zitat von: "The Pitchblack Drow"Im November kommen:
- Anauroch: The Sundering of the World
A Forgotten Realms Supplement
by Sean K Reynolds
Hardcover: 160 pages
FR3 Anauroch is the final part of a three-part series of 160-page hardcover super-adventures set in the Forgotten Realms campaign setting. It can also be easily played as a stand-alone high-level adventure. In addition to encounters, this book contains detailed source material on the land of Anauroch, home of ancient Netherese ruins and the Empire of Shade.
Quelle & Cover:
http://www.wizards.com/default.asp?x=products/fracc/978078694
Wie heißen denn die beiden anderen Teile dafür?
Eine Level 12 Gruppe durchkreutzt also die Pläne einer Göttin... ja, nee, is klar... :roll:
Ich kann mich auch noch gut an den Samstag Morgen D&D Comic auf RTL erinnern, wo Lolth von 5 Kindern besiegt wurde. Daneben war dann auch noch ein weitere Demon Lord. 8)
Nicht alles, was alt ist ist auch gut. Das hier wird vermutlich ein Beispiel dafür.
Es werden vermutlich am Ende des Abenteuers eher 14. bis 15. Stufe SC gg. einen CR 20 Demon Lord sein.
Damals war Lolth eben keine Göttin, da es sich um eine Neuauflage des Abenteuers handelt, wird das vermutlich auch so sein.
ZitatEs werden vermutlich am Ende des Abenteuers eher 14. bis 15. Stufe SC gg. einen CR 20 Demon Lord sein.
Die Kampagne geht doch nur bis 12!
Zitat
Damals war Lolth eben keine Göttin, da es sich um eine Neuauflage des Abenteuers handelt, wird das vermutlich auch so sein.
Fände ich schade. Macht mehr Arbeit zum Umsetzen für die Realms. :wink:
Das heißt man kann das Abenteuer dann nur nicht in den "aktuellen" Realms anlegen. Das gleiche gilt aber ja auch für Greyhawk (da ist sie ja "aktuell" auch eine Göttin).
Gruß Zechi
Zitat von: "Zechi"
Das heißt man kann das Abenteuer dann nur nicht in den "aktuellen" Realms anlegen. Das gleiche gilt aber ja auch für Greyhawk (da ist sie ja "aktuell" auch eine Göttin).
Gruß Zechi
Deshalb glaube ich nicht, dass es am Ende gegen Lolth persönlich geht.
In 2006 D&D hit the pop culture consciousness bigtime: Steven Colbert, Family Guy, also some upcoming movies: Bickford Schmeckler's Big Ideas.
Also referenced in music, not only in songs but band members admitting to be D&D fans. He read quotes from System of a Down and My Chemical Romance. (No Flashlight Brown!)
"2006 was the biggest year in terms of revenue for D&D than it has been since the 30th anniversary". "D&D is stronger than ever". Several sold out products that were instant reprints. Which is good.
PHB 3.5 hit 128 on the New York Times best Seller list. Just authorized third reprint.
Goes over some changes, taking some risks: Tome of Battle (9 Swords) and Tome of Magic were namechecked as expereiments with the baseline assumptions of D&D.
New stat block format.
Dungeon Tiles were hugely successful.
D&D Miniatures in 2006 had it's best year ever.
* Complete Champion
* quests and crusades
* divine causes, but not directed at a specific class.
* Magic Item Compendium
* Same concept as Spell Compendium
* "Magic item sets"
* 1000 items.
* Dungeonscape
* aimed at players and DMs
* Written by Rich Burlew (Order of the Stick!)
* Drow of the Underdark
* The definitive Drow sourcebook
* Eberron: The Forge of War
* detailed look at the last war.
* Run campaigns that have to do witht he last war.
* Exemplars of Evil
* Cr 5 to CR 21 villians compensium with plots, lairs, and adventure hooks.
* Includes a Villiany how-to guide.
* Monster Manual V
* New monsters! (duh)
* new variations of some classic D&D monsters in encounter format
* Less maps than MM IV, but very detailed encounters
* July 17th
* Dragons of Eberron
* includes a look at Argonessen
* Rules Compendium
* All the important rules.
* Comprehensive easy to reference format
* Sidebars on the rules from the designers
* Adventure Hardbacks (Like Expedition to Ravenloft)
* Undermountain
* The Demonweb Pits
* Ruins of Castle Greyhawk
Forgottten Realms:
* Anauroch, Shadowdale, Cormyr: 3 hardback volumes that can be put together to form a 1-20 campaign arc, or played individually. Adventure Path.
Some more Adventure Paths connected to Fortress of the Yuan Ti (but I missed it)
* Dungeon Tiles
* Ruins of the Wild
* Cavern Set
* some very cool stuff
* Inn-Fighting
* The D&D Tavern Brawl Dice Game (like 3 dragon ante)
* It could be a drinking game! haha.
* Dungeon Survival Guide:
* Aimed at NON-D&D players who enjoy the fantasy genre.
* Explores the classic dunegons graphically.
* A visual guide, gift item, cofee table book.
* Grand History of the Realms
* The complete timeline history of the Forgotten Realms
* Appeals to fans of both the novels and useful reference to FR campaigners.
* Essays from FR dudes like Greenwood and Salvatore.
* Confessions of a Part-Time Sorceress
* aimed at introducing women to the hobby.
* "A girls guide to the D&D game"
* Unhallowed
* latest D&D miniatures set
* several legendary characters featured. (Strahd mentioned)
* Undead featured, but not all undead.
* Night Below
* Return to the Underdark
* features many iconic monsters
* Desert of Desolation
* named after the classic D&D adventure
* DDM Mount riders
Chris Perkins unveils the gargantuan White Dragon model proof (painted) and brings it around. it looks great. Very delicate splayed wings-- almost translucent.
1) As previously mentioned, D&D 4th Edition was not announced - "Its going to come at some point. It's a long ways away. You'll get an announcement when that happens, but it's a long ways away. We have a lot of good stuff coming out through 2008"
2) Pauper on hordelings.com reports on WotC's comments regarding 2006:
"2006 was the best year ever for D&D; while not every product has been an overwhelming success, there have been many successes and some that even surprised the WotC folks. For instance, the Player's Handbook II is already in its third printing; other books like the Spell Compendium, Complete Mage, and Expedition to Castle Ravenloft were what were called 'instant reprints', in that they all quickly sold their initial print runs."
"Though about 50% of D&D 'books' are sold through larger chains, WotC remains committed to the independent game store; though the big stores are an efficient way to get lots of books into the market channel, game stores provide a lot of 'value add' in that they frequently give more personalized service, including the ability to recommend additional products that fit a player's or DM's needs and preferences. Organized play on-site is also seen as a big advantage for independent retailers."
And on Greyhawk:
"During the Q&A follow-up, there was something of a rant from a Greyhawk grognard who was upset at the number of Realms and Eberron products previewed while only one Greyhawk-specific product previewed was the Expedition to the Ruins of Castle Greyhawk. The response came in two parts: first (and I'm paraphrasing here, but this was the sense I got), he noted that while WotC knows there are thousands of Greyhawk fans out there - WotC does as much market research as any other company of any type out there - there are tens of thousands of Eberron and Realms fans, so 'deal with it'. At the same time, he also pointed out that the company is looking at the Expedition to Castle Greyhawk as a 'feeler' product: if it does very well, it absolutely suggests a greater demand for Greyhawk-specific material and would certainly motivate people within WotC to produce more of that kind of material."
3) MerricB's D&D Miniatures website has a whole lot of information on that subject.
4) On the subject of the RPGA, the official messageboards contain some reports, summarized tidily here by MerricB.
5) Hordelings.com has a copy of the slideshow from D&D XP presented by the Wizards R&D team. Here's a summary, again by MerricB (thanks Merric!):
Dungeon Survival Guide - October 16th
* Aimed at non-D&D players who enjoy the genre
* Explores D&D's greatest dungeons, from the Tomb of Horrors to the Lost Caverns of Tsojcanth
* Lavishly Illustrated
A Practical Guide to Monsters - August 28th
* How do you trick a troll? Do vampires sleep? Why worry about the yuan-ti?
* Discover intimate details about the habits of over 50 beasts
* For fans of fantasy of all ages
Dungeonscape - February 13th
* Aimed at players and DMs
* Dungeon survival gear and kits
* Traps, traps and more traps
Drow of the Underdark - May 15th
* The definitive drow sourcebook
* Aimed at players and DMs
* Erelhei-Cinlu revisited
The Forge of War - June 19th
* Chronicles major events and engagements of the Last War
* For campaigns set during and after the Last War
* Aimed at players and DMs
Monster Manual V - July 17th
* New monsters (you don't say!)
* Ready-to-play variations of some classic D&D monsters
* New stat format - as seen in Monster Manual IV
Dragons of Eberron - October 16th
* Your guide to the Draconic Prophecy and the continent of Argonnessen
* Introduces some of the dragons of Khorvaire, Sarlona and Xen'drik
* Ready to play dragons with lairs, encounters and plot-hooks
Expedition series
* Nostalgic, with a few surprises
* New tactical encounter format
* DWP: April 17th
* UM: June 19th
* GH: August 14th
Dungeon Tiles series
* 6 double-sided cardstock sheets of tiles
* Dungeon, wilderness and cavern tiles - oh my!
* Low price
* DT 3: February 17th
* DT 4: May 15th
* DT 5: September 19th
* DT 6: December 12th
Inn Fighting: The D&D Game of Tavern Brawls - October 16th
* Play combines dice rolling and card play for 2 or more players
* Stand alone play or incorporate into RPG sessions
* By Rob Heinsoo, designer of Three Dragon Ante
Bunch of other pictures from upcoming products are shown
6) Abyssal Maw's Q&A information from the "What's Up With D&D?" presentation has a few juicy bits and pieces:
Why the name of the convention changed from Winter Fantasy: They wanted the show to be bigger and focus exclusively on D&D. Something the equivalent of MACworld for D&D fans. D&D has millions of players, but not as many convention goers as they would like. So this is part of a promotional effort.
On 2006:
"2006 was the biggest year in terms of revenue for D&D than it has been since the 30th anniversary". "D&D is stronger than ever". Several sold out products that were instant reprints. Which is good.
PHB 3.5 hit 128 on the New York Times best Seller list. Just authorized third reprint.
Goes over some changes, taking some risks: Tome of Battle (9 Swords) and Tome of Magic were namechecked as expereiments with the baseline assumptions of D&D.
New stat block format.
Dungeon Tiles were hugely successful.
D&D Miniatures in 2006 had it's best year ever.
On marketing and events for players:
* "Expand Your Role" Grants - $20,000 for D&D clubs at colleges
* Search for Best D&D University
* Saluting the Dungeon Master- some special perks for DMs will be promoted by WOTC. "A program that will recognize great DMs"
* D&D Fan Film Fest
* D&D Experience (where we are right now)
* DDM Pre-release Tournaments (Wizards would love if these got to be as big as Magic Tourneys)
* D&D Game Night - Some kind of promotional program to sponsor gamenights at hobby game stores.
* Worldwide D&D Gameday (distributed enough kits by request in 2006 for 30,000 people to play D&D. Next Worldwide D&D Game Day is November 1st )2007.
On the 2007 product lineup: "WOTC will focus on: Adventures, DM Tools, Player Aids, Miniatures, Accessories. "Products that enhance play."
Onto the Q&A after the presentation itself:
Q: How will the Rules Compendium be used?"
* Incorporates the most current and problematic rules and situations and breaks them out into easy to handle chunks. Encyclopedic format.
* "One rule per page"
* Also incorporates stuff from the FAQ and the Sage
* Sidebars from the designers on some of the rules.
Q: What are thoughts about a fiend compendium:
A: "It's on the invisible table"
Q: Any chance of printing the little trade paperback PHB?
A: It's in a product call the Players Kit. They won't otherwise do that, because once a trade paperback version of a book comes out, the hardbacks are returned to the manufacturer by the bookstores.
Q: Repeat of previous gripe aout lack of an electronic tool.
A: Exploratory stage of the Digital Gaming Initiative.
Q: From an HR and marketing stance: is there going to be a continuing education and training program for GMs to deliver continuity of the D&D experience?
A: "That may be the future of D&D- training and maintaining our DMs. We have 5 customer profiles. DMS are the most important- theyre the glue that holds the game together. Wizards will be working with meetup.com...."
Q: The Drizzt Scenario Pack.
A: Includes the gargantuan White Dragon "Icing Death". They have the proof in a glass case on display here, and it looks like a really nice sculpt- a little better than the blue dragon. The scenario pack also contains promotional figures of Drizzt, one other guy (some orc king? I forgot the name already), A two-sided map, and a scenario booklet. It also includes a promotional first chapter of the latest RA Salvatore novel.
On maps: "Maps are just unprofitable because they cost so much to print at a usable size. We could do a "book of maps" but it wouldn't have much use- because the pages aren't big enough to set minis down on. We could do a "map pack", but the price breakdown would be too much. It would be expensive and you wouldn't get very many maps. So right now, with maps, the best bet is Fantastic Locations, which are dual use miniatures and D&D products."
Q: Is d20 Modern going away?
A: No.
Mmhhh
Expedition to Undermountain wird wohl doch kein FR Buch, jedenfalls nach dem Cover nicht.
Das war meines Wissens schon lange klar.
http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/ex/20070411a&page=2
Excerpt aus Expedition to the demonweb pits. Endlich wieder Werte für den Cambion.
Allerdings sind die Attributswerte des Cambion als Spielervolk absoluter Bullshit Ungerade Attributswerte, wo kommen wir denn da hin
Naja, da Monster eh mal mit 10 mal mit 11 als Grundwert anfangen, macht das eigentlich nichts. Und wer sagt denn, daß "gerade" schick ist?
Ich hatte bisher leider ebenfalls kaum Zeit das Buch zu lesen....und werde es in naher Zukunft auch nicht haben. Doch auch ich muss von den ersten Eindrücken des "Anlesens" sagen, dass das Abenteuer mehr als nur einen guten Eindruck macht.
Wow, Riesenupdate für alle Drow-Fanboys. Web-Enhancement zu Dragons of Faerun - und zwar komplette Beschreibung von Chaulssin!!! 8)
Zitat von: "Pestbeule"Wow, Riesenupdate für alle Drow-Fanboys. Web-Enhancement zu Dragons of Faerun - und zwar komplette Beschreibung von Chaulssin!!! 8)
Und für die Fangirls kommt nächsten Monat das Goodie des Jahres :D
Zitat von: "Zanan"Zitat von: "Pestbeule"Wow, Riesenupdate für alle Drow-Fanboys. Web-Enhancement zu Dragons of Faerun - und zwar komplette Beschreibung von Chaulssin!!! 8)
Und für die Fangirls kommt nächsten Monat das Goodie des Jahres :D
...nachdem es jedoch noch einmal umbenannt wurde :D
Kann man das Abenteuer mit jeder Gruppe spielen, oder werden explizit Spellcaster benötigt oder verbauen einem Paladine mehr als nötig?
Visit the Abyss. Meet Demon Lords. Kill Everything.
Excerpt zum neuen Drow of the Underdark ist online. Gleich mal das Material sichten, dann gibts ne Meinung von mir als Drow-Fanboy! :P
Zitat von: "Pestbeule"Excerpt zum neuen Drow of the Underdark ist online. Gleich mal das Material sichten, dann gibts ne Meinung von mir als Drow-Fanboy! :P
Oh weh, daß Inhaltsverzeichnis läßt vieles vermissen.
Hätte auf ein offizielles Drider Template gehofft. Naja, hab ich meins wenigstens nicht umsonst gebastelt. Was vermisst du?
Zitat von: "Pestbeule"Hätte auf ein offizielles Drider Template gehofft. Naja, hab ich meins wenigstens nicht umsonst gebastelt. Was vermisst du?
Götter? So wie's aussieht wird nur Lolth beschrieben ... und das ist - unabhängig vom War of the Spider Queen in den FR - selbst für Greyhawk etwas wenig. Vielleicht steht ja mehr drin. Und natürlich hoffe ich, daß sie zum WotSQ oder den Drow Faerûns auch ein wenig geschrieben haben.
Und was hätten dir diese Götter gebracht? Nichts. Die Götter sind doch in den FR-Werken zu genüge Beschrieben. Mit Yathrinshee hat die White Banshee sogar schon ne PrK. Zinzerena ist in den Realms tot und Keptolo brauch ich nicht wirklich. Bleibt unterm Strich noch Vhaeraun. Was mit dem in den Realms in 1-2 Jahren passiert weiß man auch schon (oder glaubt es zumindest).
Zitat von: "Pestbeule"Und was hätten dir diese Götter gebracht? Nichts. Die Götter sind doch in den FR-Werken zu genüge Beschrieben. Mit Yathrinshee hat die White Banshee sogar schon ne PrK. Zinzerena ist in den Realms tot und Keptolo brauch ich nicht wirklich. Bleibt unterm Strich noch Vhaeraun. Was mit dem in den Realms in 1-2 Jahren passiert weiß man auch schon (oder glaubt es zumindest).
Gegenfrage: was bringt mir Erelhei-cinlu? Oder ein Buch über 12 Dämonenfürsten oder 9 Erzteufel und ihre Reiche? Informationen! :D So hat es den Core-Beigeschmack, daß Dunkelelfen da nur eine Gottheit haben und brauchen, denn es sind ja eh alles nur blutleckendes PC-Kanonenfutter ...
Eventuell steht ja unter Servants of Lolth etwas ... so war das schon im Dragon tituliert. Übrigens, Pestbeule, zu den Greyhawk-Drowgöttern wäre es erst das 3. Mal, nach Monster Mythology und dem Dragon von 2001. :wink:
Zitat von: "Zanan"Eventuell steht ja unter Servants of Lolth etwas ... so war das schon im Dragon tituliert. Übrigens, Pestbeule, zu den Greyhawk-Drowgöttern wäre es erst das 3. Mal, nach Monster Mythology und dem Dragon von 2001. :wink:
Das Buch hieß auf Deutsch Mythen der Monster? Das hab ich im Keller noch rumfliegen. Kann mich nicht erinnern da etwas über einen Keptolo gelesen zu haben?
Ich denke es gibt sicher noch genug andere Quellen. Das werden wohl kaum die einzigen sein. ;)
... Das einzige was besser geht zur Zeit ist Exp. to the demonweb pits... (das auch mit Drow zu tun hat)
Genau wie "Dragons of Eberron" ist es jedoch nicht mit der Produktseite für 2007 verlinkt: Untermberg (http://www.wizards.com/default.asp?x=products/fracc/957327200)
EDIT: So wie es aussieht, wird es kein weltenunabhängiges Buch, sondern ein FR Produkt, unter der Headline befindet sich: "A Forgotten Realms Supplement". Dies heisst hoffentlich ganz viele Realms Einflüsse im Unterberg selbst *freu*