Autor Thema: Magic of Incarnum  (Gelesen 1404 mal)

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Magic of Incarnum
« am: 05. Juli 2005, 10:03:13 »
 das lese ich zum Magic of Incarnum:

This supplement introduces a magical substance called incarnum into the D&D game. With this book, the players characters can meld incarnum—the power of souls living, dead, and unborn—into magical items and even their own bodies, granting them special attacks, defenses, and other abilities (much as magic items and spells do). Incarnum can be shaped and reshaped into new forms, giving characters tremendous versatility in the dungeon and on any battlefield.

This book also features new classes, prestige classes, feats, and other options for characters wishing to explore the secrets of incarnum, as well as rules and advice for including incarnum in a D&D campaign

Was könnte das denn bitte sein?  :blink:

D&D meets Monte Cooks Book of divine Magic oder eine Erweiterung zu der Barbaren/Magier PRC aus dem Complete Arcane, dieser lebenden Statue?   <_<
Oder ist das eine neue Art von Magie

Das liest sich aber doch sehr merkwürdig..... :unsure:  

Doombrand

  • Mitglied
Magic of Incarnum
« Antwort #1 am: 05. Juli 2005, 13:56:42 »
 Ich rätsele auch noch... Da werden wir uns wohl überraschen lassen müssen.
Well, some people hate it, some people love it.<br><br>Therefore..<br><br>Balanced! :)

Blackthorne

  • Mitglied
Magic of Incarnum
« Antwort #2 am: 05. Juli 2005, 16:30:00 »
 Irre ich mich, oder werden die WotC-Supplements in ihrer Thematik immer banaler (Weapons of..., Heroes of..., Frostburn etc...)?

Zeit für ´ne neue Edition, damit die wichtigen Bücher noch mal verkauft werden können.  :D  
D&D 5E: Ich wünsch euch dann mal viel Spaß.

Daeinar

  • Mitglied
Magic of Incarnum
« Antwort #3 am: 05. Juli 2005, 16:44:26 »
 Spiel Eberron. Eberron regelt.

...ahem. Ich meinte natürlich:

Eberron macht sehr viel Spaß.

Sagt nein zu Internetdeutsch.
-Have fun, and know the rules before you try to fix them.

E. Ebroer

  • Globaler Moderator
Magic of Incarnum
« Antwort #4 am: 05. Juli 2005, 16:49:43 »
Zitat von: "Blackthorne"
Irre ich mich, oder werden die WotC-Supplements in ihrer Thematik immer banaler (Weapons of..., Heroes of..., Frostburn etc...)?

Zeit für ´ne neue Edition, damit die wichtigen Bücher noch mal verkauft werden können.  :D
Ich denke auch, wir gehen mit Riesenschritten auf die 3.99 oder die 4.x zu... Am Ende jeder Auflage stehen die wirklich wichtigen Werke, die wirklich jeder kaufen will und die vollkommen überteuert, das unter die Leute bringen, was es vorher schon fünfmal gab...  :rolleyes:  

Blackthorne

  • Mitglied
Magic of Incarnum
« Antwort #5 am: 05. Juli 2005, 16:55:26 »
Zitat von: "Daeinar"
Spiel Eberron. Eberron regelt.

...ahem. Ich meinte natürlich:

Eberron macht sehr viel Spaß.

Sagt nein zu Internetdeutsch.
Und zu Alberron.  :lol:  
D&D 5E: Ich wünsch euch dann mal viel Spaß.

Magic of Incarnum
« Antwort #6 am: 06. Juli 2005, 08:27:19 »
 Auf dem Forum von WotC gefunden:

Andy Collins:
I feel pretty confident in saying that D&D has never seen a system quite like the one presented in Magic of Incarnum.
Honestly, I've never seen a system quite like this one anywhere, though I fully admit that I've not read every game or supplement ever produced.
If you're looking for a form of magic that feels like neither traditional spellcasting nor psionics, you should give the book a try.
(And note that the product page doesn't say "use souls as fuel." That'd be a mischaracterization of what's going on here...but I'll not reveal more.)

James Wyatt:

This book is pretty much my baby, and I am more proud of it than of anything else I've done in my career so far. For a couple of years, whenever we'd talk about what products we should do, I'd always pipe up with, "We should do something totally new, something that's never been done before." I mean, I think we needed 3E versions of the stuff that's been around in D&D forever—psionics, planes, Oriental Adventures, and so on—but I really wanted us to innovate beyond the things that have always been a part of the game.

So I finally put my money where my mouth was and came up with the idea for this book—and then I got to write it, with a lot of help from some brilliant designers and developers. In a nutshell, this is the same kind of book as the Expanded Psionics Handbook: A new system of magic-like stuff. But that description is where the resemblance to psionics ends.

The magic of incarnum is a form of magic that combines persistent effects with round-by-round resource management. It's a flexible system that you can use to create a lot of different effects. There are three standard classes that use this system, and then a bunch of prestige classes that let them (and characters from other backgrounds) use it in new and interesting ways.

We also tried very hard to provide ways to integrate the system into an ongoing game. There are feats and spells that allow existing characters to learn some techniques that use incarnum. There's a chapter on campaigns that includes three different adventure arcs that you can use to introduce incarnum into your game, whether you prefer to say that these techniques have always been around and kept hidden, or they've just been discovered.

Frank Brunner and Stephen Schubert (before we hired him as a developer) were the freelance designers on the book, and both of them brought an incredible amount of creativity to it. Andy Collins led a very rigorous development process that burned off the dross and produced a refined masterpiece, with a lot of additional design from Rich Baker. It's an awesome book, in my not-at-all-humble opinion, and I'm pretty sure that when it comes out, you will be as excited about it as I am.

alles sehr mysteriös, das Ganze...  :blink:  

Doombrand

  • Mitglied
Magic of Incarnum
« Antwort #7 am: 06. Juli 2005, 13:58:46 »
 Hört sich doch schon mal besser an. Meine Neugier ist geweckt! ;)  
Well, some people hate it, some people love it.<br><br>Therefore..<br><br>Balanced! :)

Blackthorne

  • Mitglied
Magic of Incarnum
« Antwort #8 am: 06. Juli 2005, 15:47:33 »
 Das letzte Mal, als ein Designer sein heißgeliebtes "Baby" der Welt präsentierte, hieß es "Ghostwalk".  :rolleyes:  
D&D 5E: Ich wünsch euch dann mal viel Spaß.

Doombrand

  • Mitglied
Magic of Incarnum
« Antwort #9 am: 06. Juli 2005, 16:03:39 »
Zitat von: "Blackthorne"
Das letzte Mal, als ein Designer sein heißgeliebtes "Baby" der Welt präsentierte, hieß es "Ghostwalk".  :rolleyes:
Uh-oh. Dann wird es in der Tat gefährlich. :rolleyes:  <_<  
Well, some people hate it, some people love it.<br><br>Therefore..<br><br>Balanced! :)

Grunzer

  • Mitglied
Magic of Incarnum
« Antwort #10 am: 06. Juli 2005, 16:14:25 »
 ich wart ja schon angespannt auf das buch und wenn ghostwalk das letzte heißgehütete baby war dann muss dieses buch ja auch genial werden.... ich jedenfalls für meinen teil bin ghostwalk-fan B-)  
pure and simple truth, is seldom pure and never simple