Es wäre hilfreich, zu erfahren, um welches d20-System oder um welche D&D-Edition es sich handelt.
Ich setze einfach mal ganz frech voraus, daß es um 3.5 geht, auch wenn diese Frage dann vermutlich im 3.Xer-Regelforum besser aufgehoben wäre. Unter dieser Annahme frage ich jetzt mal gegen: Bist Du sicher, daß es um
Charm Person geht??? Und falls ja, auf welche Version bitte bezieht sich das?
Charm Person
Enchantment (Charm) [Mind-Affecting]
Level: Brd 1, Sor/Wiz 1
Components: V, S
Casting Time: 1 standard action
Range: Close (25 ft. + 5 ft./2 levels)
Target: One humanoid creature
Duration: 1 hour/level
Saving Throw: Will negates
Spell Resistance: Yes
This charm makes a humanoid creature regard you as its trusted friend and ally (treat the target’s attitude as friendly). If the creature is currently being threatened or attacked by you or your allies, however, it receives a +5 bonus on its saving throw.
The spell does not enable you to control the charmed person as if it were an automaton, but it perceives your words and actions in the most favorable way. You can try to give the subject orders, but you must win an opposed Charisma check to convince it to do anything it wouldn’t ordinarily do. (Retries are not allowed.) An affected creature never obeys suicidal or obviously harmful orders, but it might be convinced that something very dangerous is worth doing. Any act by you or your apparent allies that threatens the charmed person breaks the spell. You must speak the person’s language to communicate your commands, or else be good at pantomiming.
Also bei einer Wirkungsdauer von 1h/lvl. sehe ich jetzt keine große Gefahr. Da schafft es ein epischer Zauberer vielleicht mal, ein paar Leute für länger als einen Tag zu beherrschen, ehe er "auffrischen" muß...
Falls es sich um LL oder andere OD&D-Klone handelt: hast Du wirklich erwartet, daß Retro-Klone balancierte Systeme sind?