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Autor Thema: 4E - Wizards  (Gelesen 19387 mal)

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Zechi

  • Globaler Moderator
4E - Wizards
« am: 17. September 2007, 07:35:53 »
Ein neuer Design & Development Artikel gibt es hier und für die nicht angemeldeten im Wortlaut:

Zitat
Magic saturates the world and all the extraordinary realms beyond the world. Magic is an intrinsic force present in literally all things. Magic transforms and alters the natural world, sometimes actively and suddenly, other times subtly and over long centuries.

This arcane energy source is difficult to understand and even tougher to master. Those who do so through years of study, practice, and apprenticeship to accomplished masters are called wizards.

Wizards wield arcane magic. Wizards recognize reality for what it is: a thin veneer of structure supported and energized by a force that is ultimately changeable, to those who know its secrets. Thus wizards research esoteric rituals that allow them to alter time and space, hurl balls of fire that incinerate massed foes, and wield spells like warriors brandish swords. They call upon arcane strikes, power words, and spells to unleash raging torrents of cold, fire, or lighting, confuse and enthrall the weak-minded, or even turn invisible or walk through walls.

What sets wizards apart from others who attempt to wield arcane magic are wizards’ unique implements.

Most people recognize the four classic tools associated with wizardcraft: The Orb, Staff, Tome, or Wand.

Each implement focuses magic of a particular class slightly better than the wizard would be able to accomplish bare-handed. Thus wizards are rarely without wand and staff, orb and tome, or some other combination thereof.

A wizard’s orb grants better access to powers of terrain control and manipulation (such as clouds and walls), as well as retributive effects, detection and perception effects, and invisibility.

The staff is best suited to powers that forcefully project powers from the wizard, such as lines of lightning and cones of fire; however, a staff also has resonances with effects related to flight and telekinesis (pushing, pulling, or sliding creatures or objects).

A tome is tied to powers that reduce or neutralize an enemy’s capability in combat in some fashion, whether by slowing the foe, dazing, or through some other fashion. Tomes are also often important for spells of teleportation, summoning, shapechanging, and a few physical enhancement effects.

The wand is a perennial favorite, as it is an ideal conduit for powers that create effects well away from the wizard’s physical position, effects which include explosions of fire, bursts of cold, and other long-range effects that can affect several enemies at once. In addition, personal protections and countermagic effects may lie in wands.

Thus a wizard without an implement is like a slightly near-sighted man with glasses; the man can still see, but without his glasses, he can’t read the road sign across the way. In like wise, while wizard powers are associated with a particular implement, a wizard need not possess or hold a given implement to use its associated power. For instance, a wizard can cast the wand spell cinder storm even if he doesn’t own, has lost, or is not holding a magic wand. However, holding the associated implement grants a benefit to the wizard’s attack that is just like the benefit the warrior gains when attacking an enemy with a magic sword


Bestimmte Gegenstände scheinen für Magier neue Bedeutung zu erlangen :)

Gruß Zechi
Planen ist alles, Pläne sind nichts.

Happosai

  • Mitglied
    • Fischpott
4E - Wizards
« Antwort #1 am: 17. September 2007, 11:20:06 »
Oh meine Güte, D&D 4 wird DSA - zumindest für Magier! Aber mir gefällts trotzdem. :wink:
Seine Werte sind so hoch, dass ich sie gar nicht berechnen kann! Unglaublich!

Kylearan

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #2 am: 17. September 2007, 11:26:54 »
Klingt auch so ein bisschen nach dem Magister aus Cooks Arcana Unearthed.

Kylearan
"When the going gets tough, the bard goes drinking."

Archoangel

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #3 am: 17. September 2007, 12:46:14 »
Zitat von: "Happosai"
Oh meine Güte, D&D 4 wird DSA - zumindest für Magier! Aber mir gefällts trotzdem. :wink:


Solange nur die guten Ideen übernommen werden ist das doch mehr als legitim...DSA4 hat schließlich auch bei D&D abgeguckt...Windmühlenangriff....AAAArgh
In diesem Thread gibt es wunderbare Beispiele, dass Schulpflicht und Dummheit sich nicht ausschließen. (Tempus Fugit)

4E Archoangel - Love me or leave me!

Blackthorne

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #4 am: 17. September 2007, 17:00:46 »
Kann mich gar nicht entscheiden, ob das jetzt eher DSA oder eher Harry Potter ist.

Kann mich aber entscheiden, das absolut und völlig lahm zu finden.
D&D 5E: Ich wünsch euch dann mal viel Spaß.

TheRaven

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #5 am: 17. September 2007, 17:03:52 »
Zitat von: "Blackthorne"
Kann mich aber entscheiden, das absolut und völlig lahm zu finden.

Jetzt kannst du ganz regelkonform deinen Zauberstab mit den Kugeln schwingen.
Die Wissenschaft nötigt uns, den Glauben an einfache Kausalitäten aufzugeben.
- Friedrich

Ivory Knight

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #6 am: 17. September 2007, 17:11:18 »
Wenn ich ehrlich sein soll, fand ich die Stabzauber bei DSA noch das Beste am Magier.
Wie sie wohl die ASPsparende Verzauberung umsetzen wollen?
(Ich hatte zu diesem Zweck mal eine Pearl of Power in den Handgriff meines Bowstaff eingearbeitet)

Blackthorne

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #7 am: 17. September 2007, 17:31:21 »
Zitat von: "TheRaven"
Zitat von: "Blackthorne"
Kann mich aber entscheiden, das absolut und völlig lahm zu finden.

Jetzt kannst du ganz regelkonform deinen Zauberstab mit den Kugeln schwingen.


Das mache ich am Rollenspieltisch nicht mehr so oft. Die anderen haben so komisch geguckt. Vor allem das eine Mal auf dem Con.
D&D 5E: Ich wünsch euch dann mal viel Spaß.

Happosai

  • Mitglied
    • Fischpott
4E - Wizards
« Antwort #8 am: 17. September 2007, 17:33:41 »
Zitat von: "TheRaven"
Zitat von: "Blackthorne"
Kann mich aber entscheiden, das absolut und völlig lahm zu finden.

Jetzt kannst du ganz regelkonform deinen Zauberstab mit den Kugeln schwingen.


Hihi, des Zauberers Stab hat einen Knauf am Ende.
Seine Werte sind so hoch, dass ich sie gar nicht berechnen kann! Unglaublich!

4E - Wizards
« Antwort #9 am: 17. September 2007, 21:41:15 »
Na toll nu sinds nicht mehr 1 (Spellbook) sondern 5 Items, die bekloppte DMs ihren armen Wizard-Spielern wegnehmen können, um deren Chars zu kastrieren. Großartig!  :roll:
Join us for an in-depth discussion of the penetrating issues facing society today.
Issues like abortion, terrorism, crime, poverty, social reform, quantum teleportation, teen horniness and war.

TheRaven

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #10 am: 17. September 2007, 22:02:37 »
Zitat von: "Recurring Nightmare"
Na toll nu sinds nicht mehr 1 (Spellbook) sondern 5 Items, die bekloppte DMs ihren armen Wizard-Spielern wegnehmen können, um deren Chars zu kastrieren. Großartig!  :roll:

Und was ist mit dem Ingredienzien-Beutel?
Die Wissenschaft nötigt uns, den Glauben an einfache Kausalitäten aufzugeben.
- Friedrich

Archoangel

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #11 am: 17. September 2007, 22:07:27 »
Zitat von: "TheRaven"
Zitat von: "Recurring Nightmare"
Na toll nu sinds nicht mehr 1 (Spellbook) sondern 5 Items, die bekloppte DMs ihren armen Wizard-Spielern wegnehmen können, um deren Chars zu kastrieren. Großartig!  :roll:

Und was ist mit dem Ingredienzien-Beutel?


Ich denke der wird durch die Items ersetzt, so wie ich das verstehe...keine Spruchkomponenten mehr.
In diesem Thread gibt es wunderbare Beispiele, dass Schulpflicht und Dummheit sich nicht ausschließen. (Tempus Fugit)

4E Archoangel - Love me or leave me!

Seelenquell

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #12 am: 17. September 2007, 22:08:55 »
Den Wizards ist wohl ein kleiner Fehler unterlaufen. Sie haben inzwischen überholte Infos gegeben. Jetzt haben sie den Artikel überarbeitet.

Zitat
Magic saturates the world and all the extraordinary realms beyond the world, an intrinsic force present in literally all things. Magic transforms and alters the natural world, sometimes actively and with sudden effect, other times subtly and over long centuries.

This arcane energy source is difficult to understand and even tougher to master. Wizards do so through years of study, practice, and apprenticeship to accomplished masters.

Wizards wield arcane magic, and they recognize reality for what it is: a thin veneer of structure supported and energized by a force that is ultimately malleable, to those who know its secrets. Though research and study, wizards learn esoteric rituals that allow them to alter time and space, hurl balls of fire that incinerate massed foes, and wield spells like warriors brandish swords. They call upon lesser and greater spells to unleash raging torrents of cold, fire, or lightning, confuse and enthrall the weak-minded, or even turn invisible or walk through walls.

What sets wizards apart from others who wield arcane magic are wizards’ unique implements. Most people recognize the three most common tools associated with wizardcraft: the orb, staff, and wand.

Any wizard can use an implement to increase the effectiveness of his spells. Just as a warrior gains a benefit when attacking an enemy with a magic sword, so does a wizard benefit from using a magic orb, staff, or wand with his spellcasting. In addition, each implement focuses magic of a particular discipline or tradition more effectively than the wizard would be able to accomplish otherwise. As a result, wizards are rarely without at least one of these tools.

The orb is favored by the Iron Sigil and Serpent Eye traditions. Serpent Eye cabalists use orbs to focus powers of enchantment, beguiling, and ensnaring. The mages of the Iron Sigil, on the other hand, employ orbs to guard themselves with potent defenses when invoking spells of thunder or force.

The staff is best suited to the disciplines of the Hidden Flame and the Golden Wyvern. Servants of the Hidden Flame wield fierce powers of fire and radiance through their staves. Golden Wyvern initiates are battle-mages who use their staves to shape and sculpt the spells they cast.

The wand is a perennial favorite for wizards who favor accurate, damaging attacks. Emerald Frost adepts use wands to help channel powers of cold and deadly acidic magic, while Stormwalker theurges channel spells of lightning and force through their wands.

A wizard without an implement is like a slightly near-sighted man with glasses: The man can still see, but without his glasses, he can’t read the road sign across the way. Likewise, while wizard traditions are associated with a particular implement, a wizard need not possess or hold a given implement to use a power belonging to that tradition. For instance, a wizard belonging to the Hidden Flame order can cast the fire spell cinder storm even if he doesn’t own, has lost, or is not holding a magic staff. But if he does have a magic staff, it aids the accuracy of his attack, and his mastery of the Hidden Flame technique allows him to deal more damage with the spell.


Tome ist raus.

Archoangel

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #13 am: 17. September 2007, 22:37:31 »
Super...Coole Namen kommen offensichtlich in Mode..."Emerald Frost Adept", "Stormwalker Theurge" ... ich habs ja gesagt: Manga-Stylish eben  :wink:  :P
In diesem Thread gibt es wunderbare Beispiele, dass Schulpflicht und Dummheit sich nicht ausschließen. (Tempus Fugit)

4E Archoangel - Love me or leave me!

TheRaven

  • Mitglied
4E - Wizards
« Antwort #14 am: 17. September 2007, 23:03:31 »
Zitat von: "Archoangel"
Ich denke der wird durch die Items ersetzt, so wie ich das verstehe...keine Spruchkomponenten mehr.

Lesen und verstehen. Ich hab was anderes gemeint.
Die Wissenschaft nötigt uns, den Glauben an einfache Kausalitäten aufzugeben.
- Friedrich

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