mein SL hat die Option verneint, dass die Kröte die Martial Weapon Feat bekommt.
und gleich mit in dem Abwasch:
Über die Auslegung der Regeln kann man ja in diesem Punkt gerade streiten und ich hätte auch nichts dazu gesagt, wenn du dir die Mühe gemacht hättest beide Ansichten darzustellen und nicht deine als die einzig Wahre.
Das ist kein Auslegung, das sind ganz simpel die Regeln. Zechi's Aussage ist mal wieder (genau wie die von Mr. Baker) nichts weiter als eine Meinung.
Also, zum X. Mal:
Neraph Racial Traits
Outsider: Neraphim are native to the plane of Limbo, and thus have the outsider type. They gain the extraplanar subytpe when not on Limbo. They are not subject to spells or effects that affect only humanoids, such as charm person or dominate person.
und dazu:
Outsider Type: An outsider is at least partially composed of the essence (but not necessarily the material) of some plane other than the Material Plane. Some creatures start out as some other type and become outsiders when they attain a higher (or lower) state of spiritual existence.
Features: An outsider has the following features.
* 8-sided Hit Dice.
* Base attack bonus equal to total Hit Dice (as fighter).
* Good Fortitude, Reflex, and Will saves.
* Skill points equal to (8 + Int modifier, minimum 1) per Hit Die, with quadruple skill points for the first Hit Die.
Traits: An outsider possesses the following traits (unless otherwise noted in a creature’s entry).
* Darkvision out to 60 feet.
* Unlike most other living creatures, an outsider does not have a dual nature—its soul and body form one unit. When an outsider is slain, no soul is set loose. Spells that restore souls to their bodies, such as raise dead, reincarnate, and resurrection, don’t work on an outsider. It takes a different magical effect, such as limited wish, wish, miracle, or true resurrection to restore it to life. An outsider with the native subtype can be raised, reincarnated, or resurrected just as other living creatures can be.
* Proficient with all simple and martial weapons and any weapons mentioned in its entry.
* Proficient with whatever type of armor (light, medium, or heavy) it is described as wearing, as well as all lighter types. Outsiders not indicated as wearing armor are not proficient with armor. Outsiders are proficient with shields if they are proficient with any form of armor.
* Outsiders breathe, but do not need to eat or sleep (although they can do so if they wish). Native outsiders breathe, eat, and sleep.
Es ist mir auch ehrlich gesagt zu blöde jede Woche einmal Grundregeln zu zitieren, nur weil irgendjemand sie nicht wahr haben will. Wenn ein SL bestimmte Grundregeln nicht zuläßt, dann ist das ziemlich armselig aber nunmal sein Recht in seiner Kampagne, aber zu sagen, dass es trotz Regeln anders ist stärkt so einen Blödsinn nur.
CutServ kann man nicht mehr fragen, den gibt es nicht. Errata existiert nicht und auch kein FAQ Eintrag. Nur weil einer der Designer und offenkundig nichtmal derjenige der diese Dinge entworfen hat, meint dass es anders gemeint ist hat das nichts zu bedeuten. Muss ich jetzt also statt Errata für Fehler und FAQ für unklare Formulierungen auch noch ein Forum ohne Suchfunktion durchkämmen, damit ich irgendwo begründen kann, das die Grundregeln anders gemeint sind.
Habe dazu jetzt alles gesagt, ab jetzt wird es wieder einfach nur bescheuert. :x